بازار لاکچری روسیه، فرصتی برای اصفهان

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بازار روسیه و به خصوص بازار لاکچری آن می‌تواند فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی اصفهان از طریق کارگو ترمینال باشد.

وحید دزفولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بهره‌برداری از کارگو ترمینال اصفهان با گذشت بیش از یک دهه، اظهار کرد: در حال حاضر ساختار اصلی کارگاه ترمینال اصفهان ایجاد شده، اما زیرساخت موجود نیازمند زنجیره تامین است که کالا و محصولات کشاورزی را از محل تولید به بازارهای هدف برساند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند کالاهای صادراتی با مزیت رقابتی را برای کارگو ترمینال اصفهان شناسایی کند، افزود: در حال حاضر ساختار کارگو اصفهان از استانداردهای لازم همچون سردخانه زیرصفر درجه، انبار گرم، دسترسی به باند فرودگاه و ... برخوردار است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان با تأکید بر اینکه از لحاظ زیرساخت کارگو ترمینال مشکل نداریم، تنها ایراد در بحث رونق صادرات است، افزود: در حال حاضر شرکت پرشین کارگو به عنوان قوی‌ترین شرکت ایران مجری کارگو اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در بخش کشاورزی به واسطه کشت گلخانه‌ای، ظرفیت خوبی برای صادرات از طریق کارگو دارد، اظهار کرد: با این وجود همزمان با کارگو نیازمند یک پایانه صادراتی و پایانه گل و گیاه با استانداردهای بین‌المللی و همچنین شرکت‌های توسعه صادرات برای بازاریابی هستیم.

دزفولی با بیان اینکه در بحث کارگو به خصوص در بخش کشاورزی محصولات صادراتی باید از استاندارد و همچنین بسته‌بندی مناسبی برخوردار باشد، تأکید کرد: در این فضا باید نسبت به ایجاد ترمینال‌های صادراتی به عنوان واسط بین تولیدکننده و شرکت‌های خریدار ارتباط برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باید محصولی با استاندارد مشخص در میزان مصرف کود و سم تولید و با بسته‌بندی مناسب صادر کنند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در خصوص کالاهای دارای مزیت صادراتی از طریق کارگو اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر بازار روسیه و به خصوص بازار لاکچری آن می‌تواند فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی اصفهان از طریق کارگو ترمینال باشد.

وی افزود: به غیر از محصولات کشاورزی و کالاهای فسادپذیر، برخی محصولات و قطعاتی که نیازمند صادرات با سرعت بالا هستند نیز از طریق کارگو جابجا می‌شوند.

دزفولی یادآور شد: از طریق کارگوترمینال اصفهان می‌توان به کشورهای شرق آسیا، آسیای میانه و ... همچنین غرب آسیا و برخی کشورهای همجوار صادرات داشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار