برگزاری اولین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن کریم در اصفهان

دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم گفت: اولین دوره رقابت ملی کتابت قرآن کریم روز چهارشنبه در شبستان اولجایتو مسجد جامع اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احسان پورنعمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در چند سال گذشته به دنبال ایجاد بخش هنری در مسابقات قرآن بوده و اولین رشته از بخش هنری این مسابقات تحت عنوان مسابقه کتابت قرآن کریم در اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم ادامه داد: فراخوان مسابقه در عید غدیر سال جاری اعلام شد و خوشنویسان 40 روز فرصت داشتند تا یک صفحه از قرآن را کتابت و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

وی عنوان کرد: 70 نفر از خوشنویسان آثار خودشان را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری اولیه 28 نفر از شرکت‌کنندگان شامل 19 نفر از آقایان و 9 نفر از خانم‌ها به مرحله نهایی راه یافتند.

پورنعمان اضافه کرد: در بخش دیگری از رقابت‌ها شاهد مسابقه کاتبان جوان خواهیم بود، این شرکت‌کنندگان حداکثر 24 سال سن دارند و از بین 10 شرکت‌کننده 7 نفر از آن‌ها به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم خاطرنشان کرد: رقابت‌های مرحله نهایی صبح چهارشنبه در شبستان اولجایتو مسجد جامع اصفهان آغاز و تا عصر همان روز ادامه خواهد داشت داوری‌ها تا غروب روز چهارشنبه انجام و اختتامیه مسابقه صبح روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مدرسه کتابت قرآن کریم با حمایت سازمان اوقاف و با هدف احیای خطوط ایرانی با تأکید بر خط نسخ ایرانی تشکیل شده است.

پورنعمان خاطرنشان کرد: تأکید سازمان اوقاف بر گسترش نگارش قرآن با هدف چاپ قرآنی عامه‌پسند برای جایگزینی با نسخه‌های غیربومی است و به همین دلیل رقابت‌ها در آینده نیز بر اساس نسخ، ثلث و خطوط مشابه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار