پیشرفت ۳۰ درصدی خط دو قطار شهری در بخش سازه
از هفته گذشته با تأمین تجهیزات، عملیات حفاری به سمت ایستگاه لاله از سر گرفته شد.
محمدرضا بنکدار هاشمی مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ عملیات حفاری خط دو مترو اصفهان به صورت تونلهای دو چشمه به قطر ۶.۵ متر با استفاده از تی. بی. امهایی از جبهه شمال شرق آغاز شده و ایستگاهها یکی پس از دیگری در حال احداث است.
او افزود: در خط دو مترو اولویت نخست اجرا از سمت ایستگاه دارک (شمال شرق اصفهان) تا ایستگاه مدرس نجفی (بخش غرب اصفهان) به طول ۱۴.۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه برنامهریزی شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه دستگاههای تی. بی. ام از جبهه شمال شرق از ایستگاه دارک به سمت زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی حرکت کرده و تی. بی. ام غربی این جبهه کاری تا ۱۵ روز آینده وارد ایستگاه لاله میشود، گفت: با ورود تی. بی. ام به ایستگاه لاله ، ایستگاه پنجم را از سمت شمال شرق خط دو مترو فتح خواهیم کرد.
او افزود: تی. بی. ام شرقی جبهه شمال شرق نیز طی چند ماه اخیر به دلیل نقص فنی در ایستگاه عمان سامانی متوقف بود، در این راستا از هفته گذشته با تأمین تجهیزات، عملیات حفاری به سمت لاله از سر گرفته شد.
بنکدار هاشمی با بیان اینکه حرکت تی. بی. امها در ادامه به سمت ایستگاههای شاهد، قدس و امام علی (ع) خواهد بود، گفت: امسال در صدد آغاز عملیات احداث سه ایستگاه آمادگاه، حافظ و امام علی (ع) هستیم تا با آغاز عملیات عمرانی در بخش میانی شهر، شاهد انجام عملیات عمرانی در کل خط دو مترو باشیم.
او گفت: پیشرفت فیزیکی خط دو مترو در بخش سازه و سیویل حدفاصل دارک تا کهندژ حدود ۳۰ درصد است.