جنین منجمد گاو و ماهی تازه قزل‌آلا به چرخه صادرات استان اصفهان افزوده شد

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: صادرات جنین منجمد گاو و ماهی تازه قزل آلا به چرخه صادرات استان اصفهان اضافه شده است.

جنین منجمد گاو و ماهی تازه قزل‌آلا به چرخه صادرات استان اصفهان افزوده شد

شهرام موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: هر سال در سبد صادراتی دامپزشکی استان اصفهان موارد جدیدی اضافه می‌شود که این موضوع سرمایه‌گذاران را برای تولید کیفی فرآورده‌های خام دامی تشویق می‌کند.
وی با بیان اینکه برای موفقیت در انجام برنامه‌های دامپزشکی به همکاری مدیران استانی نیاز داریم، افزود: این همکاری در مورد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شد و به نتایج خوبی رسیدیم.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان که می‌توانست صنعت پرورش طیور را در استان از بین ببرد، توانستیم از بروز این فاجعه جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: پارسال با معدوم کردن فقط یک درصد از طیور بومی استان در کنترل این بیماری موفق شدیم.
وی به معدوم سازی 256 تن گوشت و آلایش‌های استحصالی در کشتارگاه‌های استان اصفهان در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: ورود این مقدار گوشت ناسالم به چرخه مصرف غذایی خانوار ، هزینه‌های هنگفتی را به بخش‌های بهداشتی و درمانی کشور تحمیل می‌کرد.
موحدی با اشاره به اینکه 50 درصد بیماری‌های دامی قابل انتقال به انسان است، افزود: همکاری با دامپزشکی به‌ویژه در مورد مقابله با بیماری‌ها نخستین اقدامات فرمانداری شهرستان‌هاست چون پیشگیری بهتر از درمان است و هزینه‌های کمتری هم به‌دنبال دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار