نخستین بارش پاییزی، اتوبان‌های جنوب اصفهان را مسدود کرد

نخستین بارش پاییزی در بعدازظهر روز چهارشنبه به وقوع چند فقره تصادف در اتوبان‌های جنوب کلانشهر اصفهان به‌ویژه شهید دستجردی و مسدود شدن آنها و ایجاد ترافیک سنگین منجر شد.

اداره کل هواشناسی اصفهان پیش بینی کرد که شرایط جوی استان از امروز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، ناپایدار و همراه با افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش‌های سبک خواهد بود و بدین ترتیب از حدود ساعت ۱۴ امروز وزش باد و بارش‌های خفیف، کلانشهر اصفهان را دربرگرفت.

با بارش نخستین قطره‌های باران پاییزی و لغزنده شدن سطح جاده‌ها از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز، چندین فقره تصادف میان خودروها به‌ویژه در اتوبان‌های جنوبی کلانشهر اصفهان به‌وقوع پیوست که به گفته شهروندان و مشاهده خبرنگاران ایرنا، به ایجاد ترافیک بسیار سنگین در اتوبان شهید دستجردی بین پایانه مسافربری صُفه و سپاهان‌شهر منجر شد.

به گفته رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان، بین ساعت ۱۴ و ۳۰ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز، دستِ‌کم چهار فقره تصادف فقط در اتوبان شهید دستجردی رخ داد که در مجموع حدود ۱۲۰ دقیقه ترافیک ایجاد کرد.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصادف‌ها بین مینی‌بوس و پراید، پراید، پژو و سمند، تویوتا، پژو و پراید و پژو و مگان بود که بیشتر آنها در سراشیبی پس از پایانه مسافربری صُفه به سمت پادگان شهید وطن پور رخ داد.

وی با بیان اینکه چند تصادف در دیگر اتوبان‌های جنوبی اصفهان از جمله شهید کشوری و شهید اقارب‌پرست نیز به‌وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: بارندگی در اتوبان شهید خرازی در غرب این شهر نیز در این مدت سبب وقوع ۲ فقره تصادف شد.

سرهنگ چلمقانی با تاکید براینکه این حوادث، تلفات جانی به همراه نداشت، خسارت‌های خودروها در این حوادث را قابل توجه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این تصادف‌ها به‌دلیل نوع بارندگی و لغزنده جاده‌ها رخ داده است، تصریح کرد: جاده‌های شهری به‌دلیل حرکت مستمر خودروها، جنس آسفالت‌ها و ریزش روغن خودروها به‌گونه‌ای است که با نخستین بارش به‌ویژه پس از مدت طولانی خشکی جاده‌ها، سبب لغزندگی و چربی خاصی می شود که رانندگی با سرعت بالا و ترمزکردن در آنها، خطرآفرین خواهد بود.

سرهنگ چلمقانی توضیح داد: به همین دلیل در چنین مواقعی در اتوبان‌هایی مانند شهید دستجردی بر اثر لغزندگی سطح جاده‌ها، خودروهای سنگین در سراشیبی‌ها نمی‌توانند به‌خوبی حرکت کنند و با مشکل مواجه می شوند و در سرازیری‌ها لیز می‌خورند.

وی در باره معضل تردد خودروهای سنگین در اتوبان شهید دستجردی به سمت صفه گفت: در صورت تکمیل شدن کمربندی چهارم کلانشهر اصفهان، این مشکل، حل و خودروهای سنگین به سمت آنها هدایت می شوند.

در زمان حاضر به‌دلیل تکمیل نبودن کمربندی چهارم اصفهان، خودروهای سنگینی که قصد تردد به سمت فولادشهر و مبارکه را دارند ناچار به عبور از اتوبان اقارب‌پرست و دستجردی هستند که از محورهای پُرترافیک و اصلی جنوب این کلانشهر بشمار می‌آید.

رینگ چهارم ترافیکی اصفهان به طول ۸۷ کیلومتر است که حدود ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و مابقی در محدوده شهرهای خورزوق، شهر ابریشم، دُرچه، خمینی شهر و دولت آباد قرار دارد.

چلمقانی از رانندگان خواست تا هنگام شروع بارندگی و بارش‌های اولیه، سرعت مطمئن و فاصله طولی مناسب با خودروی جلو را رعایت و تا جای ممکن در چنین مواقعی از تردد با خودرو مگر در مواقع ضروری و همچنین ترمز کردن‌های ناگهانی، اجتناب کنند.

منبع ایرنا
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار