۹۷ شکارچی غیرمجاز در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ۹۷ شکارچی غیرمجاز طی شش ماه نخست سال جاری در مناطق چهارگانه و شکار ممنوع اصفهان دستگیر شدند.

رتضی جمشیدیان در گفت و گو با ایمنا با اشاره به ۶۰ مورد تخلف شکار و صید در شش ماهه نخست امسال، اظهار کرد: سال گذشته در مدت مشابه ۷۲ مورد تخلف شکار و صید گزارش شد؛ با توجه به تلاش محیط بانان ما در مناطق تحت حفاظت آمار تخلفات کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۷ شکارچی غیرمجاز در شش ماهه نخست سال جاری دستگیر شدند، افزود: از این متخلفان ۲۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۲۲ قبضه سلاح مجاز و یک قبضه سلاح جنگی کشف و پرونده آنان برای رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۷۶ وسیله شکار از قبیل قفس، تور ماهیگیری، انواع فشنگ، چاقو، دوربین چشمی و سایر ادوات از شکارچیان و صیادان متخلف در اراضی تحت حفاظت محیط زیست اصفهان کشف و ضبط شده است.

افزایش شکار و زنده گیری پرندگان با هدف قاچاق

جمشیدیان با اشاره به ۳۴۹ مورد شکار و زنده گیری پرندگان در سال جاری، گفت: سال گذشته در مدت مشابه ۱۰۴ مورد شکار و زنده گیری پرندگان در مناطق تحت حفاظت گزارش شد.

وی با بیان اینکه تخلف در زمینه زنده گیری پرندگان در سال جاری افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۲۸ قطعه سهره طلایی و پنج قطعه بلدرچین توسط متخلفان زنده گیری شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار