اعزام ۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف/ برگزاری ۱۰۰ جلسه تفسیر در ۱۰۰ مسجد

در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف معنوی در استان اصفهان برگزار می‌شود که اعزام ۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف و رونمایی از نرم‌افزار طنین وحی در نمایشگاه قرآن از آن جمله است.

اعزام ۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف/ برگزاری ۱۰۰ جلسه تفسیر در ۱۰۰ مسجد

فاطمه کازرونی: با پدیدار شدن هلال ماه مبارک رمضان، مهربانی و معنویت ناب رمضانی نیز در روح ایران حلول می‌کند، گوشه گوشه شهرهای کشورمان از آوا و نواهای قرآنی لبریز می‌شود و دستگیری از نیازمندان همچون لبخند هر روزه برای روح‌های لطیف انسانی آسان‌تر می‌شود.

در فضایی که دل‌ها آماده پذیرش کامل معنویات است، مبلغانی از حوزه‌ای علمیه سرتاسر کشور نیز به محروم‌ترین نقاط کشور می‌روند تا دل‌های آسمانی مردم این مناطق را نیز با نور قرآن و تعالیم اهل‌بیت (ع) بیش از گذشته آشنا کنند .

تا پایان ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۸۰۰ مبلغ اصفهانی به مناطق مختلف استان و برخی شهرهای کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این ارتباط می‌گوید: تمرکز اعزام طلاب بیشتر در شهرهای مختلف استان اصفهان و استان‌های همجوار است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۸۰۰ نفر از روحانیون مبلغ برای اعزام ماه مبارک رمضان اعزام شوند.

حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان افزود: پیش از این آموزش‌های لازم و راهکار عملی و محتوا به مبلغان ارائه شده است و همایش یک روزه مجمع مبلغان نیز به منظور ساماندهی و ارائه بهتر برنامه‌ها در اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

فعالیت بیش از ۷۰۰ نفر از مبلغان خواهر استان اصفهان در ماه رمضان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نیز با اشاره به اعزام بیش از ۷۰۰ مبلغ خواهر اظهار داشت: در حال حاضر قریب به ۶۰ مدرسه علمیه خواهران در استان اصفهان دایر است و خواهران طلبه با تأسی از بانو مجتهده امین این الگوی برتر، با انگیزه و نشاط مشغول به تحصیل و تدریس علوم حوزوی هستند.

مراکز قرآنی و کانون‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان طرح قرآنی ۱۴۵۱ را با محوریت سوره مبارکه ملک و واقعه اجرا می‌کنند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر دو هزار مبلغ دینی خواهر در استان اصفهان ساماندهی شده‌اند، گفت: بیش از ۷۰۰ نفر از آنها برای ایام ماه رمضان به مناطق اعزام می‌شوند و در راستای تعلیم و تفسیر علوم قرآنی و بیان مسائل اعتقادی، اخلاقی و احکام برای دختران و بانوان فعالیت خواهند کرد .

برگزاری ۱۰۰ جلسه تفسیر قرآن کریم در ۱۰۰ مسجد شاخص استان

در ایام ماه مبارک رمضان همچنین برنامه‌های متنوع معنوی در سرتاسر شهر اصفهان و دیگر شهرهای استان برگزار می‌شود، از جمع‌های کوچک خودجوش در مساجد تا همایش‌ها و برنامه‌هایی که توسط سازمان‌های مرتبط برنامه‌ریزی شده است.


در این ارتباط حجت الاسلام بابائی، مسئول تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات استان اصفهان اظهار داشت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان ۱۰۰ جلسه تفسیر قرآن کریم در ۱۰۰ مسجد شاخص استان با موضوعات مشخص برگزار می‌شود و مراکز قرآنی و کانون‌های فرهنگی در این ایام طرح قرآنی ۱۴۵۱ را با محوریت سوره مبارکه ملک و واقعه اجرا می‌کنند .

وی افزود: همچنین اجرای طرح ۳۰ جزء ۳۰ پیام هر روز با یک محتوای قرآنی و برگزاری یک مسابقه پیامکی در کانال تلگرامی B_R_QORAN@ از دیگر برنامه‌های این سازمان ویژه فضای مجازی است.

اجرای طرح شب‌های رمضان در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به اجرای طرح شب‌های رمضان در اصفهان ابراز داشت: ماه رمضان در تمام کشورهای مسلمان، ماه شادی است، ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن است و لازم است فضای معنوی در این ماه در شهر حاکم باشد.

رونمایی از نرم‌افزار صوتی تفسیر قرآن کریم و برگزاری محافل انس با قرآن از برنامه‌های شاخص نمایشگاه در ایام ماه مبارک است

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود: بر این اساس فضایی با عنوان شب‌های رمضان را ایجاد کردیم تا هنرمندان در فضای هنرستان هنرهای زیبا آثار خود را ارائه کنند .

وی با اشاره به رتبه نخست قرآنی استان اصفهان در دو سال گذشته تاکید کرد: در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین استان در کشور بودیم .

آغاز چهاردهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت از ۱۶ خردادماه

امسال اصفهان میزبان چهاردهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت است که همچون سال‌های گذشته در محل دایمی نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار می‌شود .

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه با حضور مسئولان کشوری افتتاح شد .

رسول محققیان اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور ۱۲۱ مشارکت‌کننده از اصفهان، هرمزگان، قم، خراسان رضوی و تهران بوده و در مساحتی حدود چهار هزار متر مربع میزبان علاقه‌مندان است .

وی ابراز داشت: رونمایی از نرم‌افزار صوتی تفسیر قرآن کریم و برگزاری محافل انس با قرآن از برنامه‌های شاخص نمایشگاه است .

حضور چهره‌های مطرح تفسیر قرآن کریم در نمایشگاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است که نه تنها قرآن بلکه بر اساس روایات کتب پیامبران اولوالعزم در ماه رمضان نازل شده بلکه سفارشات متعددی در سیره و سنت پیامبر اسلام مبنی بر استفاده هر چه بیشتر از قرآن کریم در ماه رمضان داریم، اظهار داشت: ثواب تلاوت یک آیه از قرآن برابر است با ثواب ختم قرآن در دیگر ماه‌هاست .

حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی با اشاره به اینکه سعی ما بر این است تا چهره‌های مطرح تفسیر قرآن کریم شب‌های ماه رمضان در نمایشگاه حضور یابند، اظهار داشت: استان اصفهان علاوه بر اینکه در حوزه‌های مختلف قرآنی در کشور ممتاز است در مسابقات قرآنی حفاظ نیمه شعبان بیشترین شرکت کننده را استان اصفهان داشت .

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار کلاس‌های تفسیر در سازمان تبلیغات در حال برگزاری است، بیان داشت: یکی از مباحثی که اطلاع‌رسانی خوبی در ارتباط با آن صورت نگرفته برگزاری محافل تفسیر قرآن کریم است.

در طرح ضیافت الهی برنامه‌هایی مانند محافل انس با قرآن، با حضور قاریان ملی و بین المللی، بیان احکام و اخلاق و مسایل شرعی و خیمه معرفت با حضور روحانیون مبلغ برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: هم اکنون جلسه ماهانه مفسران قرآن اصفهان برگزار می‌شود که حدود ۲۰۰ نفر از کسانی که در مساجد جلسات تفسیر می‌گذارند در آن شرکت می‌کنند.

رونمایی از نرم‌افزار طنین وحی در نمایشگاه قرآن

مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان نیز با اشاره به رونمایی از نرم‌افزارطنین وحی در نمایشگاه قرآن ابراز داشت: نرم‌افزاری را طراحی کردیم که در آن تمام ترجمه قرآن به شکل نمایشی ضبط شده است که این نرم افزار با نام طنین وحی در نمایشگاه قرآن و عترت امسال رونمایی می‌شود .

حجت‌الاسلام سید احمد سجادی با بیان اینکه با توجه به کمبود آواهای مرتبط با دین اسلام، در این پروژه یک هزار و ۱۰۰ آوای اسلامی ساخته شده است، تاکید کرد: این نرم‌افزار به نوعی ترجمه صوتی تفسیر قرآن کریم است و برای رده سنی نوجوان به بالا ساخته شده است .

حجت‌الاسلام سجادی تاکید کرد: برای طراحی این نرم‌افزار از روانشناسان مختلف استفاده شده است.

برگزاری طرح ضیافت الهی در ۲۰۶ بقعه متبرکه شاخص اصفهان

معاون فرهنگی اوقاف اصفهان گفت: طرح ضیافت اللهی به مناسبت ماه مبارک رمضان در ۲۰۶ بقعه متبرکه شاخص اصفهان برگزار می‌شود .

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: در این طرح برنامه‌هایی مانند محافل انس با قرآن، با حضور قاریان ملی و بین المللی، بیان احکام و اخلاق و مسایل شرعی و خیمه معرفت با حضور روحانیون مبلغ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار