ارزآوری 311 میلیون دلاری در فولادمبارکه

صادرات محصولات فولاد مبارکه 311 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه نیمه امسال این میزان ارزآوری از فروش 753 هزار تن محصول بدست آمده است گفت: در مدت مشابه پارسال فروش صادراتی 664 هزار تن بود.
عظیمیان افزود : برنامه 6 ماهه امسال ،تولید چهار میلیون و 320 هزار تن فولاد خام بود، اما عملکرد واقعی با 109 درصد تحقق برنامه، تولید چهار میلیون و 728 هزار تن را نشان می‌دهد.
وی گفت :همچنین نیمه نخست امسال میزان فروش داخلی به سه میلیون و 121 هزار تن رسید و این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 10 درصد افزایش داشت.
عظیمیان افزود : درآمد فروش کل (داخلی و صادرات) نیمه امسال با رشد چشمگیر حدود 52 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 200 هزار و 337 میلیارد ریال بوده است.
گروه فولاد مبارکه در حال حاضر با تولید حدود نیمی از فولاد کشور ، بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه و بزرگترین تولیدکنند آهن اسفنجی دنیاست.
هم اکنون 33 درصد محصولات فولاد مبارکه در داخل کشور به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ، 18 درصد به صنایع تکمیلی و بقیه به خودروسازان ، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و ... اختصاص دارد .
در گروه فولاد مبارکه برای بیش از 23 هزار نفر به‌طور مستقیم و برای حدود 350 هزار نفر نیز غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار