داوطلبان اصفهانی اربعین از مرز 200 هزار نفر گذشت

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به عبور تعداد ثبت‌نام‌ها در سامانه سماح از 200 هزار نفر، از افزایش پیش‌بینی حضور زائران اصفهان در اربعین خبر داد.

غلامعلی زاهدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تا ظهر امروز دوشنبه 15 مهرماه 207 هزار نفر از مردم استان اصفهان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان این که مجموع افراد ثبت‌نام شده در سال گذشته 149 هزار نفر بود، افزود: با توجه به این که هنوز 12 روز تا اربعین زمان باقی مانده پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زائران استان اصفهان تا دو برابر نسبت به سال قبل افزایش یابد و حدود 300 هزار نفر در این مرام عظیم حضور پیدا کنند.

وی در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر این که ضروری برای ثبت‌نام در سامانه سماح وجود ندارد گفت: ثبت‌نام در سماح اجباری است و منابع رسمی هم این را اعلام کرده‌اند، از علاقمندان به حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین درخواست داریم حتماً در این سامانه ثبت‌نام کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: در صورت که افراد ثبت‌نام خود را در سامانه سماح نهایی نکنند و به مرزها بروند، نوع برخورد با نیروی انتظامی است و قاعدتاً از سفر آن‌ها ممانعت می‌شود.

به گزارش فارس، هفته گذشته مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس عدد نهایی ثبت‌نام کنندگان را 250 هزار نفر پیش‌بینی کرده بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار