کارت‌های الکترونیک برای ساعات پایانی روز پیش‌بینی شده است/ مشکلی در شعب الکترونیک نخواهیم داشت

معاون سیاسی استاندار اصفهان گفت: تعدادی کارت الکترونیک برای ساعت‌های پایانی که ممکن است ترافیک بیشتری را در ارتباط با استقبال رای دهندگان پیدا کنیم، آماده شده است که بین شعب توزیع می‌شود بنابراین از لحاظ کارت‌های الکترونیک شعب الکترونیک مشکلی نداریم.

کارت‌های الکترونیک برای ساعات پایانی روز پیش‌بینی شده است/ مشکلی در شعب الکترونیک نخواهیم داشت

کارت‌های الکترونیک برای ساعات پایانی روز پیش‌بینی شده است/ مشکلی در شعب الکترونیک نخواهیم داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حیدر قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند اجرای انتخابات به خوبی پیش می‌رود، اظهار داشت: گزارشات مستمری که از شهرستان‌ها اعم از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و هیأت‌های اجرایی داریم این است که مشکل خاصی تا این لحظه در روند انتخابات مشاهده نشده است و در سطح استان آرامش و نظم خوبی پیدا کرده است.

معاون سیاسی استاندار اصفهان ادامه داد: در ارتباط با بعضی از موارد درگیری که اشاره شده است همانطور که می‌دانید کسانی می‌توانند در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و روستاهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، رای دهند که یکسال سابقه سکونت در آن‌جا داشته باشند.

وی تصریح کرد: در روستاها، اختلاف نظر بین اعضایی که می‌آیند رای دهند و اعضای شعب، این است که کسانی که در روستا برای رای دادن مراجعه می‌کنند ممکن است به نوعی با روستا ارتباطاتی داشته باشند، اما شرایط قانونی را ندارند بنابراین به طور طبیعی مانع از رأی دادن می‌شوند و یا توصیه می‌کنند که به جای دیگر یا به محل سکونت خودشان مراجعه کنند.

ماجرای ورود افراد غیر بومی به روستای میدانک

قاسمی عنوان کرد: در روستای میدانک هم چنین اتفاقی افتاده بود که تعدادی از دیگر نقاط ورود پیدا کرده بودند؛ اهالی محل نسبت به افراد غیر بومی واکنش نشان دادند و در نهایت با دخالت فرمانداری و بخشداری مشکل حل شد و موضوع مرتفع شد؛ در بقیه روستاها هم بعضا چنین مواردی بوده که مدیریت کردند و موضوع رفع شده است.

معاون سیاسی استاندار اصفهان در ادامه گفت: میزان دقیقی از مشارکت در حال حاضر در دسترس نیست، باید تا ساعات پایانی اخذ رأی باید صبر کرد زیرا ممکن است موازنه تغییر کند ولی هم‌اکنون آمار دقیقی نداریم.

وی درخصوص تعرفه‌های کاغذی هم افزود: در این زمینه هیچ مشکلی نداریم، تعرفه الکترونیک هم اصلا نداریم؛ کارت الکترونیک در اصفهان و شاهین شهر داریم که آن‌ها را هم با فرض این که ممکن است کم بیاید یا با مشکل مواجه شود، بلافاصله امروز یک تعدادی را از وزارت کشور گرفتیم و توزیع هم شد.

قاسمی ادامه داد: یک تعداد دیگر هم برای ساعت‌های پایانی که ممکن است ترافیک بیشتری را در ارتباط با استقبال رای دهندگان پیدا کنیم، آماده شده است که بین شعب توزیع می‌شود بنابراین از لحاظ کارت‌های الکترونیک شعب الکترونیک مشکلی نداریم.

معاون سیاسی استاندار اصفهان تصریح کرد: در ارتباط با تعرفه‌های کاغذی هم با توجه به نسبت واجدین شرایط و تعرفه‌هایی که قبلا بین شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه توزیع شده است، پیش‌بینی می‌کنیم که هیچ مشکلی نداشته باشیم.

وی ابراز داشت: استاندارد خاصی در دوره‌های گذشته برای توزیع تعرفه‌ها وجود دارد که بر اساس آن استاندارد و تجربه و شرایط حوزه‌های شهری و روستایی که وجود دارد این تعرفه‌ها، تقسیم شده است؛ در حال حاضر هم بحثی که داریم سامانه رصد مصرف تعرفه‌ها است.

قاسمی افزود: مسأله‌ای که در حال حاضر در این سامانه رصد می کنیم، باتوجه به نسبت تعرفه‌های مصرف شده و تعرفه توزیع شده، پیش‌بینی می‌کنیم که هیچ مشکلی نداشته باشیم.

معاون سیاسی استاندار اصفهان در زمینه گزارش تخلفات هم غیر از مورد روستای میدانک فریدون شهر خاطرنشان کرد: گزارشاتی که ما از شهرستان‌ها داریم تخلف شاخص و بارزی نبوده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار