طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان اصفهانی

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس استان گفت: طرح وارنیش فلوراید و فلورایدتراپی حدود ۴ سال است که در آموزش و پرورش با هدف پیشگیری ازپوسیدگی دندان دانش آموزان دوره ابتدایی انجام می‌شود.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت:استفاده از ماده وارنیش فلوراید تا ۵۰ درصد پوسیدگی دندان‌های شیری و دائم را کاهش می‌دهد که باعث کاهش هزینه‌های دندان پزشکی خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه طرح فلوراید تراپی ۴ سال مداوم در مدارس انجام شده است بیان کرد: طرح فلوراید تراپی در دوره ابتدایی انجام گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده در کشور آمار پوسیدگی دندان دانش آموزان تا قبل از اجرای این طرح ۲/۸ بوده که خوشبختانه با اجرای طرح نامبرده این آمار به ۱/۸ رسیده است.
رئیسی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد طرح وارنیش فلوراید را در مقاطع تحصیلی بالاتر بگنجاند و متوسطه اول را نیز مشمول طرح نماید.
معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در پایان افزود: طرح فلوراید تراپی هر ساله طی دو مرحله در همه مدارس شهرستان‌های استان با همکاری مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار