اصفهان بیشترین تعداد حافظان قرآن کریم را دارد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اصفهان بیشترین تعداد حافظان قرآن کریم را دارد و در این زمینه می‌درخشد.

مصطفی حسینی روز جمعه در مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم بخش بانوان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: اگرچه در میان فعالیتهای قرآنی کشورمان اصفهان چون نگینی می‌درخشد اما ظرفیت‌های بالفعل نشده فراوانی همچنان در این استان وجود دارد که امیدواریم پایان این مسابقات آغازی برای توسعه فعالیت های قرآنی دراین منطقه باشد.
وی اظهارداشت: اصفهان در عرصه ایثار و شهادت پیشگام است و بر این اساس جای تعجب ندارد که بیشترین جلسات، موسسات و حافظان قرآن به برکت حضور استادانی مانند استاد شکوهنده، انفاس شهدا و خادمان قرآنی در این استان وجود دارد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ۶ سال قبل تاکنون میزبانی مسابقات قرآن کریم در یک برنامه چهارساله اعلام می‌شده است، بیان داشت: مطابق تقویم سال ۹۶ قرار بود مسابقات قرآن کریم در سال ۹۹ در خراسان رضوی و در سال ۱۴۰۰ در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: در این میان تصمیم بنیاد بین‌المللی قرآن کریم و سازمان اوقاف بر آن شد که با توجه به اینکه سال آینده مسابقات بین‌المللی را پیش رو داریم مسابقات ملی قرآن کریم در سال ۹۹ در تهران برگزار شود و خراسان رضوی میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خواهد بود.
حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تغییر رئیس بنیاد مسابقات ملی قرآن کریم خبر داد و گفت: سال گذشته در این ایام پرچم مسئولیت بنیاد مسابقات قرآن کریم به دست علی مقنی حافظ کل قرآن سپرده شد.
وی با بیان اینکه در طول این یک سال مسئولیت جدید دبیری ستاد مرکزی حفظ سازمان اوقاف به مقنی سپرده شد، بیان داشت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف جامعه عمل پوشاندن به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را مدنظر دارد و از سوی دیگر مسئولیت مهمی مانند برگزاری مسابقات قرآن را برعهده داریم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: بر اساس تصمیم هیات امنای بنیاد ملی قرآن کریم و تصمیم رئیس اوقاف، مسئولیت بنیاد از امروز بر عهده کریم دولتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امسال بخش‌هایی مانند کتابت قرآن کریم به مسابقات اضافه شد، گفت: مسابقات ما انفرادی است و نیاز به برگزاری مسابقات تیمی دوره‌ای و ادواری با بخش‌های متنوع و برای اقشار مختلف داریم.
همچنین در این مراسم رئیس جدید بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف کشور معرفی شد.
در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم بخش خواهران کریم دولتی حافظ کل قرآن کریم و استاد قرآن به جای علی مقنی به عنوان رئیس جدید بنیاد مسابقات قرآن کریم معرفی شد.
علی مقنی که اکنون در سمت دبیر ستاد مرکزی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف مشغول فعالیت است، اظهارداشت: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که حافظان قرآن کریم در همه رشته های آوایی و معارفی از خواهران و بردادران سرمایه های اجتماعی این نظام مقدس هستند.
وی افزود: باید دقت کنیم که از این سرمایه های فرهنگی تربیتی نظام به درست تقدیر شود و شایسته است به شکل درستی از آنها تجلیل و تکریم شود در برنامه ریزی ها و حوزه های مختلف برای ارتقای سطح آنها برنامه ریزی شود.
دولتی رئیس جدید بنیاد مسابقات قرآن کریم با تشکر از اعتماد مسئولان اوقاف برای سپردن این مسئولیت به وی گفت: امیدواریم با همراهی و فکری تمامی صاحب نظران و علاقه مندان حوزه قرآن روند مسابقات قرآن کریم را در سالهای آینده بهتر از گذشته طی کنیم و در مسیر قرآنی‌تر کردن جامعه گام برداریم.

۳۵۴ نفر زن و مرد در مسابقات ملی قرآن کریم استان اصفهان در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم با یکدیگر رقابت کردند.

چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد.

منبع ایرنا
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار