برپایی مراسم روز اربعین در امامزاده جعفر (ع)

عضو هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش استقبال مردم از مراسم پیاده‌روی تا امامزاده جعفر ابن‌الرضا (ع) در روز اربعین، امسال بیش از ۲۰ موکب پذیرایی و استراحت برای زائران در نظر گرفته شده است تا در طول مسیر به عموم مردم خدمت‌رسانی کنند.

محمد منزه: محمدرضا رجالی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، ارگان‌های مختلفی همچون اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس انتظامی، اداره حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان اتوبوس‌رانی، اداره برق، مخابرات و سایر دستگاه‌ها در روز اربعین با مجموعه امامزاده جعفر (ع) در جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم روز اربعین همکاری خواهند کرد.

او بیان کرد: مراسم روز اربعین در امامزاده جعفر (ع) از ساعت شش صبح روز اربعین شروع شده و در این روز برنامه‌های مختلفی همچون عزاداری هیئت‌های مذهبی، اقامه نماز ظهر و عصر قرائت زیارت اربعین، نمایش و مقتل خوانی وقایع عصر عاشورا، نمایشگاه فرهنگی، برپایی ایستگاه مشاوره خانواده و موکب‌های توزیع نذورات برگزار خواهد شد.

عضو هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده جعفر ابن‌الرضا (ع) با بیان اینکه تعدادی پارکینگ با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار خودرو سواری برای رفاه حال زائرین در نظر گرفته شده است، گفت: فضای در نظر گرفته شده برای پارکینگ‌ها بسیار زیاد است و جوابگوی نیاز زائرین خواهد بود.

او اذعان کرد: مراحل پخت و توزیع اطعام در داخل امامزاده کاملاً تحت کنترل خواهد بود و خدمت رسانان به مردم موظف به رعایت موارد بهداشتی هستند.

رجالی افزود: بیش از 200 نفر خادم افتخاری و بیش از هزار نیرو مردمی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم به زائرین خدمت‌رسانی خواهند کرد. همچنین به منظور رفاه حال افراد معلول و کودکان، فضاهای اختصاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا دچار صدمه نشوند.

او اظهار كرد: نزدیک به 200 نفر در گروه نمایش، تعزیه و مقتل خوانی، صدا و موسیقی مذهبی این روز فعال هستند.

*سرویس‌دهی ویژه اتوبوس‌رانی به عزاداران اربعین در امامزاده جعفر (ع)

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه نیز گفت: ۴۵ دستگاه اتوبوس این شرکت به زائران اربعین که حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان به سمت امامزاده شاه کرم (ع) حرکت خواهند کرد، سرویس‌دهی می‌کند.

قدرت افتخاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) مشهور به امامزاده شاه کرم، مکان بزرگ و گسترده‌ای برای برگزاری مراسم اربعین است و حجم عظیم مراجعه‌کنندگان به این امامزاده از ابعاد مختلف مذهبی، فرهنگی و ملی قابل‌احترام و توجه است.

او با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز ایران و عراق در این ایام، افزود: گزارش‌های رسیده حاکی از تجمع بسیار زائران در مرز و به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر تردد آن‌ها به کربلا و نجف وجود دارد، ازاین‌رو امامزاده جعفر (ع) می‌تواند نقش بسزایی در پاسخگویی به تمناهای دینی و مذهبی مردم و جمع‌آوری نذورات آن‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به سرویس‌دهی این شرکت در مسیر حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان به زائران اربعین حسینی طبق سال‌های گذشته، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌هایی که تولیت آستان مقدسه زینبیه (س) برای اعزام زائران به آستانه امامزاده جعفر (ع) و برگشت آن‌ها در این ایام در نظر گرفته است، تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به آن‌ها در این مسیر پیش‌بینی شده که با این حساب افزایش ۵۰ درصدی سرویس‌دهی را نسبت به سال‌های گذشته در این راستا شاهد هستیم.

او با اشاره به خدمات‌رسانی مجموعا ۴۵ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین حسینی در مسیر حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان، اظهار کرد: تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس از میدان لاله به سمت آستان امامزاده جعفر (ع) و بالعکس کار سرویس‌دهی به زائران را بر عهده دارند و جمعیت قابل‌توجهی را در این مسیر جابه‌جا می‌کنند.

افتخاری گفت: به منظور جانمایی مناسب برای اتوبوس‌ها هماهنگی لازم با تولیت آستان امامزاده جعفر (ع) انجام شده تا عابران پیاده که قصد استفاده از اتوبوس را دارند با طی کردن کمترین مسافت، امکان دسترسی و استفاده از اتوبوس را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تمرکز جمعیت زائران و بازتاب خبری این حرکت بزرگ بتوانیم در راستای انجام مسئولیت اجتماعی در قبال مراسم‌های مذهبی و فرهنگی به نحو احسن ایفای نقش کنیم.

او با اشاره به تعطیل عمومی روز اربعین و فعالیت نیمی از ناوگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی در روزهای تعطیل، اضافه کرد: از لحاظ تأمین اتوبوس مشکلی نداریم، البته برای سرویس‌دهی به زائران از اتوبوس‌های بخش خصوصی استفاده شده است و چنانچه نیاز به سرویس‌دهی بیشتر باشد امکان افزایش تعداد اتوبوس‌ها وجود دارد و پیش‌بینی لازم در این خصوص انجام شده است.

*ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در اتوبان فرودگاه در روز اربعین

نماینده اداره کل راه و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: سال‌های گذشته آزمون‌وخطاهایی در جریان راهپیمایی اربعین وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به خطر حرکت خودروها در آزادراه با وجود حرکت عابران پیاده اشاره کرد.

مهرداد علی‌اکبری افزود: با هماهنگی انجام شده مقرر شد جلسه کمیته ایمنی برگزار و هماهنگی لازم در ارتباط با فعالیت موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی انجام شود.

نماینده اداره کل راه و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تأکید بر اینکه ایمنی، اولویت نخست این اداره کل است، گفت: روز اربعین، حمل‌ونقل خودروهای سنگین در اتوبان فرودگاه ممنوع می‌شود و خودروهای سنگین از محور جاده خاتون‌آباد به سمت جی، تردد خواهند کرد.

علی‌اکبری تصریح کرد: امسال تلاش می‌کنیم فعالیت موکب‌های در مسیر راهپیمایی اربعین حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان را مدیریت بیشتری کنیم تا برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار