امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت آب و فاضلاب و صدا و سیمای مرکز اصفهان
مدیرعامل آبفای استان اصفهان : ترسیم نقشه راه مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه، با تعامل و همکاری رسانه ها ، بهتر و موثر تر تحقق می یابد.مدیرعامل آبفای استان اصفهان : ترسیم نقشه راه مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه، با تعامل و همکاری رسانه ها ، بهتر و موثر تر تحقق می یابد.
در مراسمی تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت آب و فاضلاب و صدا و سیمای مرکز اصفهان منعقد شد.
این تفاهم نامه در قالب مشارکت و همکاری در تولید و پخش برنامههای رادیویی و تلویزیونی با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب و سازگاری با کمآبی به امضای مدیران ارشد دو سازمان رسید .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این مراسم گفت: نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه تنها مختص به یک دستگاه نیست و مسئله ای فرابخشی است.
هاشم امینی ارتقاء سواد آبی در جامعه را یکی از دلایل همکاری بیش از پیش با صدا و سیمای مرکز اصفهان دانست و تصریح کرد: با انسجام بخشی و ساماندهی برنامه های فرهنگی در زمینه سازگاری با کم آبی می توان سواد آبی در جامعه را ارتقاء بخشید.
وی افزود:ترسیم نقشه راه مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه، با تعامل و همکاری رسانه ها ، بهتر و موثر تر تحقق می یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این که اصفهان کمترین میزان مصرف سرانه آب در کشور را دارد ، اعلام کرد: در چند سال اخیر آبفای اصفهان با فرهنگ سازی مصرف بهینه در جامعه موفق شد سرانه مصرف آب در اصفهان را از 189 به 157 لیتر در شبانه روز کاهش دهدکه این میزان ، کمترین رقم در کشور است.
در ادامه این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: میزان مصرف سرانه آب شرب در اصفهان بیانگر موفقیت آبفای اصفهان در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه است.
بهرام عبدالحسینی گفت: برای این که آثار ناشی از تبعات پدیده خشکسالی در اصفهان به حداقل کاهش یابد رسانه ملی نهایت تلاش خود را در خصوص ترویج مصرف درست آب در بخش های مختلف به ویژه آب شرب در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان افزود: تامین آب شرب در شرایط سخت کم آبی ، کار بسیار دشواری است که مسئولان آبفا با تلاش شبانه روزی و به صورت جهادی این امر خطیر را به خوبی انجام می دهند و آب شرب پایدارمردم در سطح شهر ها و روستاهای استان را به خوبی تامین کرده اند.
شایان ذکر است این تفاهم نامه در 6 ماده و 21 بند درخصوص تولید و پخش برنامه های مشترک رادیو -با موضوعات تلویزیونی ضرورت مدیریت مصرف آب ، حساس سازی افکار عمومی نسبت به موضوع کاهش میزان بارندگی ها، وقوع خشکسالی های مستمر و شرایط سخت تأمین آب شرب و بهداشت منعقد شد.