روحانی: مشکل واکسن نداریم/ برای قطع زنجره کرونا ۴۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند

رئیس جمهور گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند تا زنجیره ابتلا به بیماری کرونا در کشور قطع شود.

روحانی: مشکل واکسن نداریم/ برای قطع زنجره کرونا ۴۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز در شرایط نامساعد کرونایی قرار داریم، اما چیزی که در آمار و ارقام امروز وجود دارد، فاصله زیاد بین ابتلا و بستری و بستری تا فوت است که این به خاطر تجربه زیاد کادر درمان است؛ اکنون در کاه مرگ و میر شرایط متفاوتی نسبت به گذشته داریم.
روحانی ادامه داد: با همه تمهیدات در برخی استان‌ها به پیک پنجم کرونا رسیدیم و باید جلوی آن را بگیریم و دستورالعمل‎های بهداشتی را دقیق‌تر و جدی‌تر به اجرا در بیاوریم؛ باید از تردد و تجمع غیر ضرور خودداری شود.
رئیس جمهور ادامه داد: با لغو پرواز‌های بسیاری از کشورها، تلاش‌های زیادی برای ورود و گسترش کرونا در کشور انجام دادیم، ولی برخی فعالیت‌های غیرمجاز کار را برای ما سخت کرد.
او افزود: حدود ۴۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند تا زنجیره ابتلا به بیماری کرونا در کشور قطع شود، به همین خاطر از امروز آمادگی تزریق تعداد زیادی واکسن کرونا ایجاد شده است.
وی افزود: بیماران خاص در اولویت واکسیناسیون هستند؛ از امروز روزانه می‌توانیم ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را واکسینه کنیم و این کمک خوبی برای کنترل بیماری کرونا خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار