مالیات طلا فقط از سود و اجرت گرفته خواهد شد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با تصویب قانون جدید مالیات طلا، از این به بعد مالیات طلا فقط از سود و اجرت گرفته خواهد شد و کل اصل آن مالیاتی نخواهد داشت، این موضوع در قیمت طلا تأثیری نداشته اما منجر به کاهش قیمت تمام شده مصنوعات آن می‌شود بنابراین مصرف طلا افزایش یافته و بازار رونق می‌گیرد.

مالیات طلا فقط از سود و اجرت گرفته خواهد شد

​محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره حذف مالیات از قیمت طلا، اظهار کرد: قانون مالیات ارزش افزوده که در سال ۸۹ برای صنف طلا و جواهر اجرایی شد، قانون آزمایشی بود که بر اساس آن مالیات از مصرف کننده به میزان کل فاکتور دریافت می‌شد به طوری که مصرف کننده به میزان ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از فاکتور نهایی طلا پرداخت می‌کرد.

قانون پیشین مالیات طلا منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شده بود

وی افزود: این موضوع منجر به اعتراض بسیاری از طلا فروشان شده بود، به طوری که بسیاری از واحدهای صنفی و کارخانه‌ها نیز به دلیل کاهش مصرف طلا تعطیل شد، علت اصلی این موضوع، افزایش قیمت تمام شده طلا و جواهرات بوده است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با کاهش مصرف و فعالیت واحدهای تولیدی، دولت برای اصلاح مالیات بر ارزش افزوده اقدام کرد، جلساتی در کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس، با کارشناسان و رؤسای اتحادیه‌های طلا و جواهر کشور برگزار شد و با این توجیه که اخذ مالیات از اصل طلا که سرمایه اصلی است منجر به تعطیل شدن صنعت طلا خواهد شد، قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح شده و به شورای نگهبان فرستاده شد.

اجرای قانون جدید مالیات طلا رونق بازار را به دنبال دارد

کشتی آرای افزود: شورای نگهبان نیز این قانون را تأیید کرده و به دولت ابلاغ کرده است، در نهایت شکل اصلاح شده این قانون برای اجرا به وزارت اقتصاد و امور دارایی ابلاغ شده است، البته اجرای این قانون زمان بر است زیرا لازم است سامانه‌ای تعریف شود که طلا فروشی‌ها معاملاتشان را در آن ثبت کنند.
وی ادامه داد: از این به بعد مالیات طلا فقط از سود و اجرت گرفته خواهد شد و کل اصل آن مالیاتی نخواهد داشت، این موضوع در قیمت طلا تأثیری نداشته اما منجر به کاهش قیمت تمام شده مصنوعات آن می‌شود، بنابراین مصرف طلا افزایش یافته و بازار رونق می‌گیرد، زمان اجرای این قانون هنوز اعلام نشده است.

قیمت سکه و طلا تغییر چندانی نداشته است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با قیمت سکه و طلا در معاملات امروز اظهار کرد: قیمت سکه و طلا امروز نسبت به روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشته است، انس جهانی طلا تغییر جزئی داشته و به هزار و ۸۰۸ دلار رسیده است.
کشتی آرای افزود: قیمت سکه طرح قدیم اکنون ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، مثقال طلا چهار میلیون و ۶۰۵ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار