اهمیت کشت کلزا در جلوگیری از واردات روغن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزار نیار مبرم کشور برای جلوگیری از واردات روغن است و لازم کشت آن توسعه پیدا کند.

به گزارش فارس از گلپایگان، مهرداد مرادمند ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژ‌های جهاد کشاورزی با بیان اینکه بررسی مشکلات بخش کشاورزی و تولید کنندگان محصولات دامی از اهداف سفر به گلپایگان بود، اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها به تأمین اعتبار نیاز دارد که برای جلوگیری از رکود و تسریع در روند پیشرفت آن‌ها اعتبارات لازم به زودی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تأکید براینکه مشکلات ناشی از عدم صدور مجوزها برای احداث پروژه‌ها به زودی برطرف خواهد شد، گفت: مشکل تأمین آب پروژه‌ها از محل منابع آبی موجود در شهرستان بررسی می‌شود تا آب مورد نیاز در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی با اشاره به توصیه وزارت جهاد مبنی بر کشت دانه‌های روغنی کلزا که نیار مبرم کشور برای جلوگیری از واردات روغن است، افزود: در زمینه کشت دانه‌های روغنی کلزا در این شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است که در صورت افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا می‌توانیم در آینده کارخانه فرآوری روغن در گلپایگان احداث کنیم.

مرادمند با بیان اینکه تأمین نهاده‌های دامی از مشکلات کشاورزان این منطقه است که قول مساعدت دادیم در کوتاه‌ترین زمان مشکل برطرف شود، تصریح کرد: شهرستان گلپایگان پتانسیل خوبی در زمینه کشت‌ محصولات گلخانه دارد و جهاد کشاورزی استان در راستای بهره‌وری از مصرف آب کمتر از گلخانه‌داران حمایت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ظرفیت پرورش دام و طیور در این شهرستان بالقوه است و شاهد اجرای طرح‌هایی در این زمینه هستیم که با طی فرایند مراحل نهایی احداث می‌شود.

مرادمند تأکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای مرمت قنوات شهرستان به زودی تأمین می‌شود، بندهای قدیمی در محل زمین‌های کشاورزی بازسازی شدند که ظرف مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری و مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

گاوداری صنعتی 8 هزار رأس دام در گلپایگان احداث می‌شود

در ادامه حسین یارمحمدیان با بیان اینکه شهرستان گلپایگان قطب دامداری و کشاورزی است، اظهار کرد: با احداث واحد صنعتی دامداری هشت هزار رأس دام تولیدات محصولات دامی و لبنی شهرستان 20 درصد افزایش می‌یابد.

فرماندار گلپایگان گفت: بجز بندهایی که در محدوده شهر گلپایگان وجود دارد بند دومی که با مجوزهای منابع آب شهرستان و همکاری فنی جهاد کشاورزی استان احداث می‌شود.

وی افزود: به شهرداری پیشنهاد دادم که برنامه‌های تفریحی مثل قایق‌رانی در مسیر این بندها را اجرا کند تا در زمان جاری شدن آب در مسیر رودخانه‌ نه تنها زیبایی شهر دوچندان می‌شود بلکه زمینه جذب توریست و گردشگر را نیز فراهم می‌سازد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در سفر یک روزه به گلپایگان به همراه فرماندار و جمعی از مسؤولین از تصفیه‌خانه صنعتی شرکت سهامی زراعی، واحدهای گاوداری و دامپروری در حال احداث و مزرعه کشت کلزا و بندهای لهرامش و رودخانه اناربار گلپایگان بازدید کردند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار