تعداد بستری های کرونایی در اصفهان رو به افزایش است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تعداد بستری های ناشی از بیماری کووید- ۱۹ در بیمارستان های استان اصفهان در حال افزایش است.

تعداد بستری های کرونایی در اصفهان رو به افزایش است

حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان عصر دیروز در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: در حال حاضر چهار شهرستان اصفهان، اردستان، کاشان و خمینی شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و تعداد بستری‌ها در استان رو به فزونی است.

او افزود: روزانه بیش از یکصد نفر و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و از تعداد کل افرادی که تست می‌دهند پاسخ ۴۲ درصد آن‌ها مثبت اعلام می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در باره روند واکسیناسیون در استان تصریح کرد: تاکنون ۷ درصد از کل جمعیت استان و جمعیتی بالغ بر ۳۹۸ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند.

او همچنین از تخصیص سهمیه بیشتر واکسن به اصفهان پس از ورود به کشور خبر داد و گفت: مقدمات تجهیز واکسیناسیون در استان در حال بررسی است.

غلامی همچنین با اشاره به تشدید اعمال محدودیت‌های طرح جامع هوشمند و به جریان افتادن آب زاینده‌رود در اصفهان از مردم خواست تا به بوستان‌های حاشیه این رودخانه هجوم نیاورند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تجمع در حاشیه زاینده رود و بوستان‌ها مقدمه شروع انتشار کروناست؛ مراجعه مردم به این نقاط باید در حد پیاده و عبوری باشد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان بیان داشت: یکی از اقدامات مهم استان در ادارات رعایت یک سوم حضور پرسنل در شهر‌های قرمز و دوسوم دورکاری و در شهر‌های نارنجی ۵۰ درصد دورکاری و ۵۰ درصد حضوری است.

او همچنین تاکید کرد: به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا دستور داده شده است تا رستوران‌های بیرون بر، چایخانه ها، نمایشگاه‌ها و تالار‌ها به مدت ۲ هفته تعطیل شوند.

غلامی در پایان از تشکیل ستاد شهرستانی اعیاد پیش روی غدیر و قربان و به ویژه ایام محرم خبر داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار