توسعه گردشگری کشاورزی با انار شهرضا

بخشدار مرکزی شهرضا گفت:هدف از برگزاری جشنواره انار شهرضا کمک کردن به توسعه گردشگری، معرفی محصولات شاخص روستای امامزاده علی‌اکبر(ع) و نشان دادن مزیت‌های گردشگری کشاورزی شهرستان شهرضا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عباس نظام‌الاسلامی عصر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره انار روستای امامزاده علی‌اکبر(ع) شهرضا با تأکید بر این‌که باید از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان و روستاهای آن بهترین استفاده را برد، اظهار داشت: سفال و انگور شهرضا دو ظرفیت بزرگ این شهرستان است که هر کدام جشنواره مختص به خود را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا با بیان این‌که گردشگری کشاورزی باید در شهرضا مطرح شود، افزود: بسیاری از مناطق کشور محصول و برند خاصی را ندارند اما از حداقل امکانات جشنواره‌هایی را برگزار می‌کنند و سبب ایجاد اشتغال و توسعه و جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سفال، انگور، انار و آثار تاریخی شهرضا نیاز به رویدادسازی ندارد، گفت: دبیرخانه جشنواره انار روستای امامزاده علی‌اکبر (ع) باید به صورت دائمی تشکیل شود.

حسین بهزادفر در ادامه جلسه با اشاره به تشکیل 6 کمیته در راستای برگزار جشنواره انار روستای امامزاده علی‌اکبر (ع) بیان کرد: دهیاری روستای امامزاده شاه سید علی اکبر(ع) برای حفظ اصالت انار این روستا و جایگاه اختصاصی این محصول، اقداماتی انجام داده که از جمله آن‌ها، برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین «جشنواره انار» است.

بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به این‌که این جشنواره تأثیر بسزایی در معرفی این روستا و شهرستان شهرضا دارد، گفت: انار شهرضا یکی از محصولات منحصر به فرد و خاص این شهرستان است که به ویژه در روستای امامزاده سید علی اکبر(ع) به خوبی پرورش می‌یابد.

وی با اشاره به برگزار این جشنواره در تاریخ 8 آبان ماه 98 در روستای امامزاده علی‌اکبر (ع) تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره کمک کردن به توسعه گردشگری، معرفی محصولات شاخص روستای امامزاده علی‌اکبر(ع) و نشان دادن مزیت‌های گردشگری کشاورزی شهرستان شهرضا است.

بهزادفر عنوان کرد: جشنواره انار روستای امامزاده علی اکبر (ع) در سال گذشته و در مرحله شهرستانی موفق عمل کرده و امسال گسترده‌‌تر از سال گذشته است، برگزاری موفق آن نیازمند همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مختلف است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار