قیمت نان اصلاح شد

نایب رئیس انجمن علوم و فنون و غلات با بیان اینکه از روز شنبه ( ۲ مردادماه) قیمت نان در اصفهان تغییر کرد، گفت: اکنون نانوایی‌هایی کل کشور با مشکل نبود کارگر مواجه شده‌اند و برخی تصور می‌کنند همه هزینه‌های پخت نان رایگان است، این در حالی است که فقط ۲۵ درصد از نرخ نان را آرد دولتی تشکیل داده است.

قیمت نان اصلاح شد

محمدرضا خواجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از روز گذشته قیمت نان اصلاح شد، این اصلاح برای نان‌های مختلف حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد اعمال شده است.
وی افزود: برای مجوز استفاده از کنجد هنوز تصمیم‌گیری نشده اما نرخ نان از روز گذشته در استان اصفهان تغییر کرده است. به عنوان نمونه نان تافتون از ۵۰۰ به ۶۵۰ تومان رسیده و نوع دیگری از تافتون که با آرد تعادلی پخت می‌شود از ۶۵۰ به ۸۰۰ تومان رسیده است.
نایب رئیس انجمن علوم و فنون و غلات گفت: اکنون نانوایی‌هایی کل کشور با مشکل نبود کارگر مواجه شده‌اند و برخی تصور می‌کنند همه هزینه‌های پخت نان رایگان و دولتی است، این در حالی است که فقط ۲۵ درصد از نرخ نان را آرد تشکیل داده که قیمت آن ثابت بوده و تغییر نکرده است.
خواجه اضافه کرد: ۷۵ درصد از آنالیز نرخ نان تابع مواردی از جمله هزینه آب، برق، گاز، بیمه و دستمزد کارگران است که هر سال در ابتدای فروردین ماه به دستور دولت تغییر می‌کند، بنابراین نمی‌توان از نانوا انتظار داشت با هزنیه‌های امسال نان را به نرخ سه سال گذشته عرضه کند.
وی تصریح کرد: هزینه نانوایی‌ها به طور متوسط حدود ۴۰ درصد ازایش یافته اما نرخ نان حدود ۳۰ درصد تغییر کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار