تبلیغات مسیرهای ورودی و خروجی در شان استان گردشگری اصفهان نیست

پژوهشگر میراث فرهنگی گفت: محتوای تبلیغات در مبادی ورودی و مسیرهای خروجی مانند فرودگاه و پایانه های مسافربری استان اصفهان در شان این خطه گردشگری نیست.

شاهین سپنتا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نگاهی گذرا به تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در سالن پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان نشان می‌دهد که بدون توجه به ضرورت مکان و نیاز مخاطب تابلوهایی مزاحم با محتوای نامربوط همچون سنگ‌بری، آجرنما، کاشی سرویس بهداشتی در برابر دیدگان مسافران و گردشگران نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبادی ورودی و خروجی مانند فرودگاه و پایانه‌های مسافربری، بهترین فرصت برای نصب تبلیغات میدانی با گروه هدف گردشگران داخلی و خارجی است گفت: این نوع تبلیغات نامناسب نه تنها در جلب مشتری تاثیری نخواهد داشت بلکه به منزله ضد تبلیغ است.

این پژوهشگر با بیان اینکه تبلیغات هدفمند، فرصتی از دست رفته است که می‌تواند در خدمت رونق گردشگری در اصفهان باشد گفت: مخاطب‌شناسی و ارائه تبلیغات هوشمند در دنیای امروز یکی از اصول بدیهی و پذیرفته‌شده و تاثیرگذار در پیام‌رسانی است.

وی تاکید کرد: بر این اساس تبلیغات میدانی باید با محتوای مناسب و مورد نیاز مخاطب طراحی و در مکان مناسب نصب شود زیرا در غیر این صورت این تبلیغات کور نه تنها ارزش تبلیغی ندارد بلکه خود به یک ضد تبلیغ تبدیل می‌شود و از طرفی فرصت ارائه تبلیغات هدفمند دیگر را از صاحبان مشاغل سلب می‌کند و در نهایت به زیان شهر ختم می‌شود.

سپنتا افزود: پیشنهاد می‌شود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور و سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان طرحی را برای جلب تبلیغات گردشگری مناسب تهیه و همراه با تسهیلاتی به صاحبان مشاغل مرتبط با گردشگری ارائه دهند و از این فرصت برای رونق بیشتر گردشگری استفاده کنند.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست؛ بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.
استان اصفهان همچنین دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

ارسال نظر