حدادی در المپیک توکیو کم کاری نکرد / از عملکرد دوندگان راضی نیستیم

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره عملکرد دوندگان در المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

حدادی در المپیک توکیو کم کاری نکرد / از عملکرد دوندگان راضی نیستیم
هاشم صیامی ، رئیس فدراسیون دو و میدانی ، درباره ارزیابی اش از میزبانی ژاپن در مسابقات المپیک توکیو اظهار کرد: به نظرم میزبانی ژاپن در این شرایط سخت کرونایی خیلی خوب بود و با بهترین شکل مسابقات المپیک برگزار شد. مسئولان اجرایی کمیته ملی المپیک همه شرایط را فراهم کردند و ورزشکاران ما مشکلی در این رقابت‌ها نداشتند.
او درباره عملکرد سایر دوندگان کشورمان در المپیک توکیو گفت: تفتیان دوی خوبی انجام داد، اما در گروهش نتوانست بالا بیاید. اگر حدادی آسیب دیدگی نداشت به طور حتم می‌توانست پرتاب خوبی کند. به هر حال حدادی کم کاری نکرد و همه تلاش خود را برای ثبت رکورد بهتر کرد، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. در مجموع همه دوندگان تلاش خود را کردند و زحمت کشیدند. ما با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک سعی کردیم که بحث آماده سازی المپیکی‌ها را به بهترین شکل انجام بدهیم.

کلاس المپیک خیلی بالا است

او بیان کرد: اگر ورزشکاران در المپیک توکیو مدال می‌آوردند، در مراسم آبرومندانه‌ای از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌شد. علاوه بر این، درباره ورزشکارانی که نتیجه لازم در این رقابت‌ها را نگرفته اند باید بدانیم که کلاس المپیک بالا است و کسب مدال المپیک در حوزه استعداد یابی و آموزش تاثیر دارد.
صیامی گفت: رقابت‌های دو و میدانی در المپیک توکیو در بالاترین سطح کیفی خود برگزار شد و ما باید با برنامه‌تر و با پشتوانه قوی در این رقابت‌ها حضور یابیم تا صاحب مدال شویم.
حدادی در المپیک توکیو کم کاری نکرد/ از عملکرد دوندگان راضی نیستیم

حضور فرزانه فصیحی در المپیک ارزشمند بود

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره این که فرزانه فصیحی نتوانست رکورد ملی خود را در المپیک توکیو بزند، اظهار کرد: فصیحی از طریق سهمیه یونیورسالیتی در مسابقات المپیک شرکت کرد. او در مرحله مقدماتی با اقتدار اول شد و در مرحله بعد هم عملکردش خوب بود. شرایط المپیک خاص است و در اکثر موارد فضا و جو دو و میدانی در المپیک سنگین است. همین که یک نماینده در بخش بانوان دو و میدانی داشتیم، خیلی ارزشمند بود.
صیامی درباره ناکامی دو و میدانی در المپیک توکیو گفت: به هر حال در ابتدا باید رکورد خوبی در بازی‌های آسیایی بزنیم و بعد از آن امیدوار باشیم که مدال در المپیک بگیریم.

تفتیان بهترین رکورد فصل خود را در المپیک زد

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره این که حسن تفتیان قبل از المپیک به کرونا مبتلا شده بود، گفت: تفتیان بیان کرد که علائم کرونا دارد، اما چقدر این موضوع در عملکردش در المپیک تاثیر گذار بود را نمی‌دانم. البته او بهترین رکورد فصل خود را در المپیک زد.

وظیفه داشتیم شرایط را برای حدادی و تفتیان در المپیک فراهم کنیم

او درباره انتقادات به صرف هزینه‌های سنگین برای حدادی و تفتیان اظهار کرد: ما وظیفه داشتیم نزدیک به مسابقات المپیک شرایط را برای المپین‌ها فراهم کنیم و این کار را انجام دادیم. اگر ما در بحث آماده سازی حدادی و تفتیان کم کاری می‌کردیم، در آن صورت منتقدان می‌گفتند که چرا شرایط را برای حضور این ۲ ورزشکار در المپیک فراهم نکردیم.
صیامی درباره این که از عملکرد دوندگان در المپیک توکیو راضی بوده است، گفت: ما از عملکرد دوندگان راضی نیستیم و به نظرم می‌توانست اتفاقات خوبی برای ورزشکاران ما در المپیک رخ دهد. خواسته ما این بود که حدادی و تفتیان به مرحله فینال صعود می‌کردند و شرایط آماده سازی این ۲ ورزشکار را فراهم کردیم، اما این اتفاق رخ نداد. ما دوست داشتیم اتفاقات خوبی برای ما در المپیک رخ بدهد، اما این موضوع با واقعیت فاصله دارد.

کسب سهمیه المپیک جزء اهداف کوتاه مدت ما بود

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره برنامه اش برای المپیک بعدی اظهار کرد: ما از روز اول برنامه خود را در ۳ محور تهیه کردیم. اهداف کوتاه مدت این بود که شرایط خوبی برای شانس‌های کسب سهمیه المپیک فراهم کنیم که این اتفاق رخ داد و ۴ سهمیه از سوی حدادی، تفتیان، پیرجهان و فرزانه فصیحی کسب کردیم. علاوه بر این، برای ورزشکارانی که نزدیک به کسب ورودی المپیک بودند مسابقاتی را در نظر گرفتیم، اما متاسفانه نتوانستند سهمیه به دست آورند.

حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ جزء اهداف میان مدت ما است

او افزود: بحث حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و مسابقات دو و میدانی جوانان جهان با برگزاری اردو‌ها و اعزام به مسابقات برون مرزی جزء اهداف میان مدت فدراسیون دو و میدانی بود. به هر حال استارت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را از سال گذشته زدیم و ۴۰ ورزشکار را به ۴ مسابقه در ترکیه اعزام کردیم و با هدف این کار را انجام دادیم.
صیامی خاطر نشان کرد: بحث استعداد یابی، توجه به تیم‌های پایه دو و میدانی و پرورش مربیان دو و میدانی جزء اهداف بلند مدت ما است. ما استعداد‌های دو و میدانی را با برگزاری مسابقات در همه شهر‌ها شناسایی می‌کنیم تا همین ورزشکاران در سال آینده برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.
رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت قرارداد مربی آمریکایی حدادی گفت: ان شاءالله کمیته‌های دو و میدانی بعد از مسابقات لیگ تشکیل جلسه می‌دهند و در مورد وضعیت قرارداد مربیان حدادی و تفتیان تصمیم می‌گیرند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار