بازار موبایل راکد است/ خروج هفته‌ای موبایل‌فروشان اصفهانی از گردونه کسب و کار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: در تامین و عرضه کالا هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد اما با کاهش قدرت خرید مردم، بازار در رکود است.

بازار موبایل راکد است/ خروج هفته‌ای موبایل‌فروشان اصفهانی از گردونه کسب و کار

حسن میرشمشیری ، با اشاره به مشکلات معیشتی اقشار مختلف مردم‌، اظهار داشت: هزینه‌های معیشتی، خرید مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی برای عموم جامعه از اولویت بیشتری برخوردار است و خرید محصولات واحدهای صنفی ما در جایگاه بعدی سبد شهروندان قرار دارد.
وی افزود: در ایام تحصیل دانش‌آموزان با وجود تعطیلی مدارس، خرید و فروش موبایل برای برگزاری کلاس‌های آنلاین تا حدودی سبب رونق بازار شده بود اما اکنون با خریدهای مورد نیاز و کاهش تردد مردم بر اثر شیوع این ویروس اکثر واحدهای صنفی در رکود هستند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با ابزار تاسف از اینکه طی شیوع کرونا ویروس و تعطیلی واحدهای صنفی موبایل در ایام سال که جز گروه‌های 2، 3 و 4 بودند منتظر کاهش درصد مالیات‌ها بودیم، افزود: متاسفانه نه تنها اداره دارایی و بیمه با وجود تعطیلی‌ واحدها در ایام کرونا حاضر به کاهش و تخفیف پرداختی‌ها نشدند بلکه مقامات مالیاتی ارقام مالیات را در مقایسه با سال گذشته افزایش دادند و از تبصره 100(1درصد افزایش به نسبت سال قبل) برای پرداخت مالیات‌ها استفاده کردند.
وی درباره اینکه با پایین آمدن میزان تقاضا در ایام کرونا برای خرید تلفن‌همراه از واحدهای صنفی بازار مراجعات به واحدهای صنفی فروشنده تلفن‌همراه به شدت کاهش یافته است، بیان کرد: با عدم همخوانی دخل و خرج و مبالغ بالای پرداختی مالیات‌ها با وجود رکود در بازار؛ هفته‌ای چند واحد از گردونه کسب و کار خارج می‌شوند.
میرشمشیری تصریح کرد: 95 درصد واحدهای صنفی موبایل در بازار اصفهان با رده سنی 23 تا 25 سال مستاجر هستند و هزینه‌های درآمدی 20 روز از ایام ماه این واحدهای استیجاری به مالکان پرداخت می‌شود و 5 روز دیگر صرف هزینه حامل‌های انرژی و دستمزد کارمندان است و 5 درصد آخر با کاهش 1 تا 2 درصد سود واحدها هزینه درآمد مالیات‌ها، بیمه و دارایی است.
وی درباره اینکه گردش مالی صنف موبایل فروشان بالاست اما به دلیل بازار رقابتی سود کمتری دارد، اظهار داشت: در وضعیت فعلی با وجود 200 شرکت داخلی واردکننده کمبودی از نظر عرضه کالا در بازار اصفهان نداریم.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به اینکه نوسانات دلار بر بازار موبایل بسیار تاثیرگذار است و طی ماه‌های گذشته قیمت موبایل در بازار اصفهان 20 تا 30 درصد کاهش داشته است، افزود: تحلیل و پیش بینی وضعیت بازار موبایل در شرایط فعلی ممکن نیست زیرا تغییرات قیمت تلفن همراه تنها وابسته به قیمت ارز و نوسانات آن است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی کاهش یا افزایش قیمت در بازار موبایل غیرممکن بوده و تعیین نرخ خرید و فروش بر عهده فروشندگان و عرضه‌کنندگان این محصول نیست، بنابراین نمی‌توان به مردم گفت که در حال حاضر موبایل بخرید یا منتظر کاهش قیمت باشید.
موبایل را از واحدهایی بخرید که خدمات آن را ارائه دهند
میرشمشیری درباره اینکه به هم استانی‌ها توصیه می‌شود کالایی بخرند که خدمات پس از فروش آن در استان مستقر باشد، بیان کرد: اکنون برخی از فروشنده‌ها کالای خود را از سایر شهرها که فاصله زیادی با اصفهان دارند در اصفهان عرضه می‌کنند و در استان پشتیبانی خدمات ندارند بنابراین مشتری مجبور است برای دریافت خدمات، تلفن همراه خود را به آن شهرها پست کند که این کار منطقی نیست زیرا علاوه بر ریسک پست آن، تضمینی در ارائه خدمات نیز وجود ندارد و ممکن است فقط گارانتی کالا را باطل کرده و آن را بازگردانند.
وی اضافه کرد: در استان اصفهان تمام واحدهای صنفی خدمات موبایل زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه هستند و اتحادیه عملکرد آنها را کنترل می‌کند، بنابراین بهتر است کالایی خرید کنند که خدمات پس از فروش آن در استان ارائه شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان افزود: در استان چندین واردکننده بزرگ گوشی تلفن همراه مستقر هستند که علاوه بر واردات کالا همه خدمات پس از فروش آن را نیز ارائه می‌دهند و بیشترین مدت زمان لازم برای ارائه خدمات دو هفته خواهد بود، این در صورتی است که اگر افراد بخواهند خدمات پس از فروش را از تهران یا مشهد دریافت کنند بیش از یک ماه طول خواهد کشید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار