نیاز به انتقال آب از سایر مناطق برای مصارف کشاورزی استان اصفهان

با توجه به کمبود آب برای مصارف کشاورزی نیاز به انتقال آب از سایر مناطق به زاینده رود احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در نایین مهم ترین مشکل استان را کمبود آب بیان کرد و گفت: باید در خصوص برداشت‌های غیرمجاز در بالا دست رودخانه زاینده رود و همچنین چاه های غیرمجاز در کل استان باید به صورت جدی و حاکمیتی برخورد شده تا از برداشت‌های بی رویه جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی‌لارگانی با بیان اینکه مصرف بی رویه منابع زیرسطحی، سبب اختلال در تعادل آب‌های زیرزمینی می‌شود، افزود: برداشت بی رویه اب از منابع زیر سطحی خطرات فراوانی از جمله فرونشت زمین را در پی دارد که نبود برنامه‌ریزی برای اصلاح آن، همه را در آینده درگیر خواهد کرد اما جلوگیری از این برداشت ها باید براساس اولویت و به تدریج صورت گیرد.
نماینده مردم فلاورجان گفت: مجمع نمایندگان استان هم با دولت و هم با قوه قضاییه جلساتی را برگزار کرده و مشکلات انشعابات غیرمجاز در بالا دست و همچنین مشکلات ساخت سد تونل شماره 3 زاینده رود نیز حل شده که امیدواریم که با ادامه روند عمرانی در این موضوع، بخشی از مشکل کمبود آب زاینده رود تا سال 1400 حل شود.
موسوی لارگانی افزود: وزارت نیرو یا باید پول آب حقابه داران را که به بخش صنعت و شرب فروخته به حقابه داران پس دهد یا مشکل آب کشاورزان استان را حل کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات فراوان در حوزه راه های اصلی و روستایی در استان گفت: با پیگیری های صورت گرفته، سهمیه جدید بسیار خوب قیر به استان اصفهان اختصاص یافت که امیدواریم تا پایان امسال، بخش عمده ای از مشکلات جاده های استان را رفع کنیم.
حجت الله غلامی افزود: پیگیری حل مشکلات زمین های مسکونی روستاهای بالای 20خانوار و همچنین تعیین محدود 50روستای زیر 20خانوار در شهرستان نایین با همکاری بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته که ظرف مدت یکماه آینده این محدوده ها تعیین و تحویل و بسیاری از مشکلات مردم در این حوزه حل خواهد شد.
عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم شهرستان های نایین و خوربیابانک هم گفت: ایجاد شهرک سنگ در شهرستان خوربیابانک و ایجاد زیرساخت های فرآوری از معادن سنگ در نایین و خوربیابانک، تکمیل طرحهای زیرگذرهای نایین، ادامه روکش آسفالت راه های اصلی شهرستان، تامین آب و تکمیل زیرساخت های واحدهای دامداری و تولیدی و نواحی صنعتی شهرستان، حل مشکلات زمین و مجوزهای واحدهای صنعتی کوچک در کنار روستاها و افزایش محدوده های شهری به منظور تامین زمین مسکونی در شهرهای شهرستان نایین و خوربیابانک مهم ترین درخواست ها و مصوبات این شهرستان در مجمع نمایندگان استان بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار