حال تئاتر اصفهان خوب نیست

 کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه تئاتر اصفهان مشکلات بسیار دارد، گفت: مدیرکل ارشاد پروازی است و نمی‌تواند بر وظایفش تمرکز داشته باشد.

امید نیاز در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه حال تئاتر اصفهان خوب نیست، اظهار داشت: تئاتر اصفهان مشکلات بسیار دارد و به این سادگی هم حال بد تئاتر اصفهان خوب نمی‌شود، نبود سالن نمایش و عدم حمایت از اهالی هنر از مشکلات مهم تئاتر در اصفهان است.

وی افزود: شرایط به نحوی است که امکان ارائه اجرای خوب وجود ندارد و فضای مناسبی برای تئاتر وجود ندارد، تالار هنر بدون وجود علت مشخص تعطیل شده است و متولی این امر هم به درستی مشخص نیست و کمبود فضای برای تئاتر هم به دیگر مشکلات تئاتر اصفهان اضافه شده است.

استعفا از هیئت مدیره انجمن نمایش اصفهان

کارگردان برجسته تئاتر با اشاره به استعفای خود از هیئت مدیره انجمن نمایش اصفهان، اظهار داشت: چند ماه پیش جلسه‌ای با مدیرکل ارشاد استان اصفهان داشتیم که هیچ خروجی نداشت و متوجه نشدیم حاصل این جلسه چه چیزی بود.

نیاز ادامه داد: در این جلسه حتی وعده‌ای برای بهبود شرایط تئاتر داده نشد، در حالی که ما مشکلات متعددی که با آن مواجه هستیم را تشریح کردیم، در برخی استان‌ها شاهد هستیم مبالغ بسیار خوبی به انجمن تئاتر از سوی ارشاد پرداخت می‌شود اما ارشاد استان اصفهان منکر وجود ردیف بودجه برای این کار می‌شود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام انصاری مدیر کل ارشاد استان اصفهان یک مدیر پروازی است، تصریح کرد: پروازی بودن یک مدیر بر تمرکز او نسبت به وظایفش ضربه می‌زند، مدیرکل پروازی نمی تواند به اندازه کافی به امور و وظایفی که دارد رسیدگی کند.

هنوز تالاری برای تئاتر اصفهان نداریم

این کارگردان و بازیگر تئاتر خاطرنشان کرد: تنها اتفاقی که این روزها رخ داده است ساختمان جدید و شیک ارشاد است، اگرچه ما هنوز برای تئاتر ساختمانی نداریم و تالار هنر که از سالن‌های مؤثر در اصفهان بود غیرفعال شده و این موضوع ضربه زیادی به تئاتر استان اصفهان زده است و برای جشنواره تئاتر استان اصفهان نیز با کمبود فضا مواجه خواهیم بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار