اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر صاحب سبک و مکتب است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر صاحب سبک و مکتب است و این موضوع در همه شهرهای این استان تبلور دارد.

اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر صاحب سبک و مکتب است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی عصر دوشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصت خوبی است تا ظرفیت ها، چالش ها و جلوه های فرهنگ و هنر اصفهان از زبان فعالان این عرصه شنیده شود.
نماینده کانون های قرآنی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتلابخشی به فرهنگ و معارف قرآنی در سطح جامعه، تمرکززدایی و توجه ویژه به فعالیت های قرآنی استان ها، تخصیص اعتبار مناسب برای تعمبم فعالیت های قرآنی موسسه های استانی و تعلیم فرهنگ قرآنی در همه بخش ها ضروریست.
حجت الاسلام سیدمحمدرضا علاالدین بر ضرورت یکپارچه سازی فعالیت های قرآنی با رویکرد به دولت الکترونیک و شیوه های نوین آموزشی، تشکیل نمایشگاه های قرآن و عترت در مناطق دیگر، تجلیل از موسسات فعال و راه اندازی نرم افزار واحد بانک اطلاعات جامع برای تقویت حوزه قرآن و عترت نیز تاکید کرد.
وی همچنین مسجدمحوری، حمایت از آثار مکتوب قرآنی، تجدیدنظر در بنگاه های آموزش قرآن و عترت، تشکیل انجمن نویسندگان تخصصی این حوزه، توجه به ناشران و مطبوعات حوزه تخصصی، تعیین بودجه برای فعالیت های قرآنی مردم نهاد، حل مشکلات مالی این حوزه و تجلیل از پیشکسوتان، معلمان و مدیران با چاپ کتاب چهره های ماندگار قرآنی را خواستار شد.
علاالدین گفت: برنامه ریزی برای دیدار با رهبری، تدوین سند ملی فعالیت های قرآنی با هدف جلوگیری از اقدامات موازی، امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش برای انتقال و تحول آموزش های قرآنی و نظارت بر همه آثار تولیدی فرهنگی و هنری با هدف جلوگیری از تولید مفاهیم و محتوای ضدقرآن و عترت نیز ضروریست.
جهانبخش سلطانی ، نماینده هنرمندان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه هنر باید در اصفهان قوی و با تکیه بر حافظه تاریخی پرگوهر این خطه باشد، افزود: باید بودجه کافی برای هنرمندان اصفهان تخصیص یابد تا به اعتلای هنر در این استان برسیم.
نماینده ۵٣٠ نشریه استان هم در این جلسه، توجه به اقتصاد رسانه را خواستار شد و گفت: باید مدیران درد آشنا از جنس رسانه در این حوزه انتخاب شوند تا به همه چالش هایک این عرصه آگاه باشند.
بابک ایرانپور ، حل مشکل کاغذ مورد نیاز حوزه رسانه و کتاب و مبارزه با فساد و دلالی در این بخش را ضرروی دانست.
وی ابلاغ دستورالعمل افزایش قیمت آگهی ها در ابتدای هر سال، توجه به رسانه ها بعنوان کارآفرینان و مولدان اشتغال، ساماندهی رسانه ها و رعایت عدالت رسانه ای، تعریف شاخص های متناسب با داشته های استان ها در رتبه بندی رسانه ها، نظارت بر نحوه اختصاص یارانه ها، آموزش مستمر مدیران و سردبیران رسانه ها بصورت منطقه ای، اعمال و پیش بینی یارانه های تشویقی و مبارزه با سفارشی سازی در توزیع یارانه را خواستار شد.
رییس خانه مطبوعات استان اصفهان هم با بیان اینکه خبرنگاران مظلوم ترین قشر در حوزه فرهنگ و رسانه هستند، اظهار کرد: تکلیف نشریات مکتوب با ورود فضای مجازی باید روشن و سازوکار مشخص برای آن تعریف شود.
منصور گلناری افزود: صدور بی رویه مجوز نشریه و پایگاه خبری باید مدیریت شود.
وی به روزرسانی قانون مطبوعات، اصلاح بخشنامه های موازی و متناقص، تمرکززدایی، تفویض اختیارات بیشتر و کاربردی تر به خانه های مطبوعات را ضروری دانست و افزود: در شرایط تهاجم شدید فرهنگی، نیازمند تعریف راهبرد رسانه ای در سطح ملی هستیم.
گلناری بر ضرورت پیوست رسانه ای برای همه کارها در همه سطوح تاکید کرد.
رییس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان نیز با بیان اینکه نیازمند تغییر نگرش نظارتی به صنعتی در حوزه چاپ هستیم، افزود: تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در وزارتخانه ضروریست.
محمدعلی انصاری پور گفت: اکنون بیش از ۲۵ درصد از نیاز داخلی ما به کاغذ نمی تواند تامین شود، از این رو تقویت واردات و تخصیص عادلانه کاغذ باید برنامه ریزی و اجرا شود.
جبران خسارت فعالان حوزه چاپ از کرونا، ضرورت ارتقای وضعیت آموزش در حوزه صنعت چاپ اصفهان، واکسیناسبون فعالان این عرصه با توجه به مشارکت آنها در تولید ماسک ، اتخاذ سیاست حمایتی تامین اجتماعی و تشویقی مالیاتی از دیگر مواردی بود که رییس اتحادیه چاپخانه داران استان بر آنها تاکید کرد.
به گفته وی، وجود ۳۵۰ ناشر، ۳۲۰ انجمن ادبی ،۳۵۰ موسسه فرهنگی و صدور مجوز چاپ برای چهار هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب، نمود غنای فرهنگی اصفهان است.
نماینده بازیگران و پیشکسوت هنری اصفهان نیز در این نشست گفت: اختیارات و امکانات کافی باید به اصفهان داده شود تا با توجه به وجود یک چهارم نیروهای فرهنگ و هنر کشور در این خطه، تحول چشمگیر رخ دهد.
حسن اکلیلی افزود: باید به اصفهان نگاه درست و ویژه ای شود و مطالبه در بخش فرهنگ و هنر بصورت جدی و صریح باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح روز دوشنبه همزمان با هفتمین روز از هفته دولت برای حضور در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر وارد اصفهان شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار