فروش مرغ بالای ۳۰ هزار تومان تخلف است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نه تنها کمبود تولید مرغ نداریم، بلکه بیش از نیاز مرغ وارد بازار می شود، گفت: فروش مرغ با قیمت بالای ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان در بازار تخلف و مصداق گران فروشی است.

فروش مرغ بالای ۳۰ هزار تومان تخلف است

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تداوم ناآرامی های بازار مرغ و گرانی آن در بازار اصفهان، اظهار کرد: به طور قطع این ناآرامی ها به کمبود تولید برنمی گردد و مربوط به به حوزه توزیع و نظارت سازمان صمت و بازرسی اصناف است.
وی با بیان اینکه در مرداد ماه به طور میانگین ۵۲۰ تن مرغ زنده تحویل کشتارگاه های اصفهان شد که این معادل ۳۹۰ تن گوشت مرغ بود، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که اصفهان به اندازه نیاز بازار مرغ تحویل بازار داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در یک هفته نخست شهریور ماه نیز به طور میانگین ۵۳۰ تن مرغ زنده تحویل کشتارگاه های اصفهان شد که این معادل بیش از ۳۹۷ تن گوشت مرغ است.
وی تصریح کرد: اگر به طور متوسط در ماه در اصفهان ۳۹۴ تن تولید گوشت مرغ داشته باشیم، اصلا نباید نگران کمبود مرغ در بازار باشیم.
ایراندوست به دلیل صف های طولانی مرغ به خصوص در فروشگاه های اصفهان اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی تمام مرغ خود را در شبکه رهتاب تحویل مرغ فروشان می دهد، در این شرایط مغازه دار می تواند به ازای هر کارت ملی به افراد بالای ۲۱ سال هفته ای پنج کیلو مرغ تحویل دهد که ورود شماره ملی در سامانه رهتاب بعضا زمان بر است و می تواند موجب شکل گیری صف طولانی مرغ شود.
وی تاکید کرد: هر فرد بالای ۲۱ سال در هفته می تواند پنج کیلو مرغ در اصفهان خریداری کند و به طور معمول نیاز خانواده ها بیش از این نیست، گفت: به طور متوسط در ماه هر ایرانی ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم مرغ نیاز دارد، در حالیکه مطابق برنامه ریزی موجود و براساس رهتاب هر اصفهانی می تواند ​​​​​​ بالای ۱۰ کیلوگرم مرغ خریداری کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: فروش مرغ خارج از شبکه رهتاب و یا میزان بیشتر، به حوزه نظارت سازمان صمت و بازرسی اصناف برمی گردد که باید با تخلفات برخورد کند.
وی با تاکید براینکه در حال حاضر مرغ باید با نرخ ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان به دست مصرف کننده برسد، تصریح کرد: فروش مرغ در اصفهان با قیمت بالاتر هیچ دلیلی به غیر از نبود نظارت و تخلف ندارد.
ایراندوست البته یادآور شد: در حال حاضر قیمت مرغ B در بازار اصفهان ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان، مرغ Aپلاس ۳۰ هزار و ۱۰۲ تومان و همچنین مرغ شمال B ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان، مرغ شمال Aپلاس ۳۰ هزار و ۱۰۲ تومان است.
وی تاکید کرد: با توجه به قیمت های یادشده در نهایت قیمت مرغ در اصفهان نباید از ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان بالاتر باشد و فروش مرغ با قیمتی بالاتر از آنچه اعلام شد، مصداق گران فروشی است که باید با آن برخورد شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار