ماجرای اختلالات سامانه اطلاعات دانش آموزی (سیدا) چیست؟

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره علت اختلالات در عملکرد سامانه سیدا توضیح داد.

ماجرای اختلالات سامانه اطلاعات دانش آموزی (سیدا) چیست؟

محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، درباره اختلالات مربوط به سامانه سیدا و اعتراضاتی که مبنی بر ثبت نشدن اطلاعات برخی دانش آموزان در این سامانه مطرح شده بود، اظهار کرد: سیدا، سامانه جدیدی در راستای یکپارچه سازی سامانه‌های آموزش و پرورش بوده و جایگزین سامانه‌های قدیمی آموزش و پرورش شده است، بنابراین تا زمانی که کاربران به آن عادت کنند و بر فرایندهایش مسلط شوند زمان می‌برد به همین دلیل بخشی از گلایه‌ها از عملکرد سامانه به دلیل این قضیه است.
او ادامه داد: امسال با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر انجام ثبت‌نام الکترونیک دانش آموزان سازوکار ثبت اطلاعات هم تفاوت پیدا کرد و همین عاملی شد تا تغییراتی در فرایند ثبت اطلاعات دانش آموزان شاهد باشیم.
به گفته حبیبی تا سال گذشته اولین نقطه ورود اطلاعات از طریق مدیران مدارس بود و اولین کسی که با سامانه سروکار داشت مدیر مدرسه بود همچنین نام نویسی دانش آموزان حضوری انجام می‌شد، اما امسال اولیا و دانش آموزان نقطه شروع ثبت اطلاعات هستند و به همین دلیل تغییرات فرایندی کار، برخی عوامل اجرایی مدارس را دچار چالش کرده است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل حذف اطلاعات دانش‌آموزی از سامانه سیدا و به دنبال آن ثبت نشدن سفارش کتاب‌های درسی گفت: بررسی و ثبت اطلاعات کافی برای ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان هر ٢۴ ساعت یکبار به روز رسانی می‌شود و تاکنون بیش از ٩٠ درصد دانش آموزان ثبت‌نام کردند؛ سایر دانش آموزان هم به مرور زمان ثبت سفارش خود را انجام می‌دهند.
او تصریح کرد: ثبت نام نکردن برای کتاب درسی اغلب در دوره متوسطه دوم برای رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش بود که معمولا هر ساله تا اوایل شروع سال تحصیلی ادامه دارد.
حبیبی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان حذف کامل اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموز از سامانه سیدا وجود دارد و علت آن چیست، گفت: در مورد اینکه اطلاعات پاک شود تاکنون چیزی به ما گزارش نشده است و اگر موردی باشد باید از طریق پشتیانی آن را اطلاع رسانی کنند تا رفع کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار