کاهش هزینه آببندی خط دوم قطار شهری اصفهان با روشهای علمی
بنا به گفته مدیر اجرایی خط دوم قطار شهری استفاده از تجربیات خط یک قطار شهری و روشهای علمی در کاهش هزینه آببندی خط دوم قطار شهری اصفهان کمک کننده است.
به گزارش مهر، سید محسن واعظی فر با اشاره به اینکه بررسی و واکاوی تجربیات خط یک قطار شهری اصفهان در حوزه آببندی میتواند در کاهش هزینههای خط دوم مؤثر واقع شود، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در پروژههای ساخت قطار شهری، آببندی است، بر این اساس ما سعی کردهایم تا با هماندیشی مشاوران و نخبگان و با بهکارگیری روشهای علمی و فناوری نوین این موضوع را با هزینه کمتر مدیریت کنیم. او افزود: ۱۰ سال از برگزاری فراخوانی بهمنظور جذب ایدههای برتر در آببندی خط یک قطار شهری میگذرد و امروز با واکاوی تجربیات خط یکم و روشهای نوین علمی، آببندی خط دوم قطار شهری را با هزینهای کمتر دنبال خواهیم کرد.
هزینههای آببندی در حین ساخت سازههای مترو مقرونبهصرفه تر است
مدیر اجرایی خط دوم قطار شهری با بیان اینکه آببندی ایستگاهها باید در حین عملیات ساخت انجام شود تا نسبت به زمان بهرهبرداری کمهزینهتر باشد، تصریح کرد: استفاده از مواد مناسب برای آببندی سازههای مترو و بر اساس نیاز پروژهها در اولویت قرار خواهد گرفت.
کاهش هزینه آببندی در دست فناوری و تجربه
او با تأکید بر کاهش هزینههای اقتصادی و روشهای جدید در آببندی ایستگاههای خط دوم قطار شهری ابراز داشت: ایدههای مطرح شده در جلسات هماندیشی موردبررسی قرار میگیرد و ایدههای علمی با قابلیت اجرایی و معقولانه در اولویت خواهد بود تا در حین فرایند اجرا مشکلی در این خصوص پدید نیاید. واعظی فر با اشاره به سه سطح طبقهبندیشده بر اساس تراز آب در آببندی سازههای ایستگاههای خط دوم قطار شهری گفت: برخی از ایستگاهها زیر تراز آب، برخی همسطح و بعضی از ایستگاهها بالاتر از سطح تراز آب قرار میگیرند که متناسب با آن مواد سازههای مترو برای جلوگیری از نشت آب و مقاومسازی نسبت به آب تعیین میشود؛ برای نمونه میتوان از روش توانمندسازی بتن، در افزایش عمر سازههای بتنی بهره گرفت. او با ابراز امیدواری از روشهای نوین، علمی با قابلیت اجرایی اظهار داشت: تجربه در کنار استفاده از فناوریهای بهروز دنیا میتواند در ساخت خط دوم قطار شهری با هزینه کمتر به ما یاری رساند.