نخستین قطار گردشگری داخلی وارد کاشان شد

 نخستین قطار گردشگری داخلی از مقصد تهران، صبح روز پنجشنبه وارد ایستگاه راه‌آهن کاشان شد و مورد استقبال جمعی از مسوولان شهرستانی قرار گرفت.

فرماندار آران‌وبیدگل روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بر ضرورت توسعه گردشگری در شمال استان اصفهان تاکید کرد و گفت: ۱۲۰ کیلومتر خط ریلی در محدوده شهرستان‌های آران‌وبیدگل، کاشان و نطنز وجود دارد که چنین ظرفیتی می‌تواند موجب رونق گردشگری در نقاط زیبا و بکر این منطقه شود.
اسماعیل بایبوردی، هدف اصلی از راه‌اندازی این قطار را شناساندن بیشتر نقاط گردشگری شمال استان اصفهان برشمرد و افزود: خط راه‌آهن موسم به شمال- جنوب ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان از آن در کنار رونق گردشگری کویری و مذهبی، برای شناساندن صنعت فرش ماشینی به گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد.
مسافران این قطار در قالب ۲ گروه گردشگری و طبیعت‌گردی صبح امروز سفر خود را از ایستگاه کاشان آغاز کردند که گروه نخست برای دیدن شهر زیرزمینی اویی با اتوبوس به سمت شهر نوش‌آباد حرکت کرده و در ادامه به مسجد جامع و مناره سلجوقی همچنین کویر ابوزیدآباد می‌رود.
گروه دوم نیز پس از دیدن خانه‌های تاریخی (بروجردی‌ها و طباطبایی‌ها) و باغ فین به کویر ابوزیدآباد خواهند رفت.
بر اساس اعلام رجا، قطار گردشگری کویر شامل برنامه‌ای یک‌روزه است که پنجشنبه هر هفته با حرکت قطار از تهران به سمت کاشان در ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و حدود ساعت ۲۲ به ایستگاه راه‌آهن تهران بازمی‌گردد.
در این برنامه گردشگری، راهنمای تور مجرب و رسمی میراث فرهنگی به توضیحات در اماکن گردشگری می‌پردازد و متقاضیان با پرداخت مبلغ ۲ میلیون ۵۹۵ هزار ریال در کنار هزینه‌های بلیت رفت و برگشت قطار و اتوبوس، از خدمات دیگری مانند پذیرایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده همچنین بیمه مسافرتی گروهی و انفرادی برخوردار می‌شوند.
علاقه‌مندان سفر با قطار گردشگری کویر می‌توانند در کنار مراجعه به پایگاه اینترنتی رجا به نشانی www.raja.ir، با شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند یا به نمایندگی‌های مجاز فروش مراجعه کنند.
شهرستان کاشان با برخورداری از یک‌هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی و شهرستان آران‌وبیدگل با ۵۰۰ اثر شناسایی شده، شامل ۱۳۵ اثر ثبت ملی در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار