استقبال مردم اصفهان برای واکسیناسیون همچنان کمتر از انتظار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استقبال مردم استان در یک هفته اخیر برای دریافت واکسن کرونا طبق انتظارنیست هر چند ظرفیت واکسیناسیون افزایش یافته است تا مراجعه بیشتر شود.

استقبال مردم اصفهان برای واکسیناسیون همچنان کمتر از انتظار است

طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۷۰۰ هزار دُز واکسن در انبار‌های استان اصفهان ذخیره شده است در حالی که روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعه کننده واکسن به مراکز تجمیعی داریم.

وی گفت: تاکنون در استان اصفهان۲ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۸۸ نفر واکسن در نوبت اول و ۸۶۶ هزار و ۴۰۵ نفر در نوبت دوم واکسن تزریق کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۷۴۴ نفر زن و یک میلیون ۵۸۷ هزار و ۷۹۰ مرد هستند.

چنگیز افزود: از ۳ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۳۴ نفر مجموع تزریق ۲ نوبت در استان اصفهان، سه میلیون و ۹۵ هزار و ۲۸۱ نفر ایرانی و ۴۲ هزار و ۲۵۳ تن از اتباع خارجی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۵۵.۳۵ درصد پوشش واکسیناسیون یک نوبت در جمعیت بالای ۱۵ سال و ۲۱.۲۰ درصد ۲ نوبت در جمعیت بالای ۱۵ سال استان اصفهان انجام شده است.

چنگیز از آغاز واکسیناسیون افراد ۱۲ سال در استان اصفهان خبر داد و گفت: اردستان بیشترین پوشش و خمینی شهر کمترین پوشش واکسیناسیون را در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر داشته اند.

وی درباره اینکه چرا علوم پزشکی تبلیغاتی در مورد واکسن نمی‌کند، گفت: تبلیغات محیطی ما در سطح شهر به‌خصوص در بیلبورد‌های شهری توسط شهرداری کم است و ما این درخواست را داریم که شهرداری در فضای شهری در راستای تبلیغ و تشویق به واکسن فعالیت بیشتری داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد واکسیناسیون سیار با استفاده از اتوبوس در مکان‌های پر تجمع سطح شهرگفت: به دلیل وجود امکانات در مراکز تجیمعی ما هدف گذاری اصلی را روی این مراکز گذاشته‌ایم، زیرا اتوبوس‌های سیار به دلیل فضای کوچک محدودیت پذیرش دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار