صرفه‌جویی ۱۹ هزار لیتر بنزین در استان اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: بر اساس آمارها از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در این استان، در مصرف افزون بر ۱۹ هزار لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.

۲۶۰ جایگاه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۰ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد و پیش‌تر روزانه چهار میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین معمولی در این استان پنج میلیون نفری مصرف می‌شد.
بر اساس مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی و قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان،بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
سید حسن قاضی‌عسگر روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با توجه به اجرای این طرح، دارندگان خودروهای بنزین‌سوز پر مصرف باید به سمت بهینه‌سازی خودروهای خود رفته یا آنها را به گازسوز تبدیل کنند.
وی بیان کرد: به دلیل فرسودگی و عمر بالای برخی خودروها و مصرف زیاد سوخت آنها، مقداری هزینه حمل بار افزایش یافته و روی قیمت برخی کالاها تاثیرگذار بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار در کشور و استان البته با برگزاری نشست‌های منظم، بازار را رصد کرده و با متخلفان برخورد خواهند داشت که البته در این مدت نیز با تعدادی برخورد شده است.
وی تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند که مسوولان پیگیر مسایل هستند و در مورد تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌ها مشکلی وجود ندارد و از افزایش نرخ‌ها جلوگیری خواهد شد.
قاضی‌عسگر به افزایش قیمت گوجه فرنگی اشاره کرد و یادآور شد: در زمان حاضر با کمبود گوجه روبه‌رو هستیم که با رسیدن محصول جدید به بازار، شاهد کاهش نرخ‌ها خواهیم بود.
وی اضافه کرد: هشت هزار تن گوجه تولیدی استان اصفهان هم در سال‌جاری به یک هزار تن رب تبدیل و در انبارها ذخیره‌سازی شده که به تدریج وارد بازار مصرف می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به گوشت قرمز و مرغ نیز تشریح کرد: این اقلام به اندازه نیاز در بازار موجود و قیمت‌ها متعادل است.
به گفته وی، در زمان حاضر قیمت مرغ بر اساس درجه‌بندی از ۱۱۵ هزار ریال به بالا عرضه می‌شود.
نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی در زمینه توزیع و عرضه خدمات و کالا در استان اصفهان فعالیت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار