بخشی از خط ۲ مترو اصفهان تا ۲ سال آینده بهره‌برداری می‌شود/ سهم بالای صنایع در آلودگی هوا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این دوره و برای پیشگیری از آلودگی هوا مدیریت شهری توجه ویژه‌ای را نسبت به راه انداری خط دو قطار شهری دارد تا در دو سال آینده بخشی از این پروژه به بهره‌برداری برسد.

بخشی از خط ۲ مترو اصفهان تا ۲ سال آینده بهره‌برداری می‌شود/ سهم بالای صنایع در آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابولفضل قربانی در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی با اشاره به روز جهانی شهرها اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای شناخته شده دنیا است که آوازه‌ای بسیار دارد.
وی افزود: موضوع و معضل آلودگی اصفهان این روزها زودتر از سال‌های پیش نمایان شده و به آن ورود پیدا کرده‌ایم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آلودگی هوا امری اجتناب ناپذیر است که در همه دنیا به حالت‌های مختلفی وجود دارد اما همه در تلاشیم تا میزان آلایندگی را در کلانشهر اصفهان کاهش دهیم.
قربانی تصریح کرد: زندگی شهری آمیخته‌ای از این دسته مسائل و معضلات است، اما باید وضعیت را به گونه‌ای تغییر داد تا بتوانیم به سلامت لازم در زندگی شهری دست پیدا کنیم.
وی افزود: طبق آمارهایی که سازمان بهداشت جهانی به طور سالیانه اعلام می‌کند، هر سال نزدیک به هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز با پدیده وارونگی هوا روبه‌رو نشده‌ایم، اما ممکن است در روزهای آینده این موضوع خود را نشان دهد.
قربانی تاکید کرد: در حال حاضر مطابق با شاخص‌های هواشناسی، هوای اصفهان برای برخی گروه‌های سنی سالم نیست و حتی در روزهای تعطیل نیز شاهد آلودگی بسیاری هستیم.
وی افزود: آلودگی هوا در شهری مثل تهران با توجه به اقلیم آب و هوایی مناسب در شرایطی بهتر نسبت به اصفهان قرار دارد. در اصفهان بخشی از آلودگی مرتبط با ساختار و توپولوژی این شهر است چون اصفهان با شهرهایی مانند تهران متفاوت بوده و در موقعیت کویری و یک گودی عمیق است.
قربانی تصریح کرد: ازدیاد مشاغل کوچک و کارگاه‌ها، همچنین کارخانجات صنعتی و نیروگاه‌های تولید انرژی از دلایل عمده و اصلی آلودگی زودرس اصفهان است.
وی افزود: یکی از شعارهای شاخص شورای ششم، شهر زندگی است که وقتی محقق خواهد شد که موضوعات مرتبط با سلامت آب و هوا روند بهتری را داشته باشد، لذا باید در این راستا اقدامات قوی‌تری شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مطالعاتی که سال گذشته شد، سهم صنایع و مباحث صنعتی در آلودگی هوای اصفهان نسبت به دیگر منابع آلاینده بسیار چشمگیر است.
قربانی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های اطراف اصفهان قصد دارند تا دوباره از سوخت مازوت استفاده کنند، افزود: این عمل بسیار مخرب و خطرناک است چون حجم زیاد و سنگینی از گوگرد را در شب بر روی شهر تخلیه می‌کند.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا مجموعه‌ای از اقدامات وجود دارد که مدیریت شهری در حال پیگیری است تا آلودگی هوا بیش از این افزایش پیدا نکند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این دوره و برای پیشگیری از آلودگی هوا مدیریت شهری توجه ویژه‌ای نسبت به راه انداری خط دو قطار شهری دارد تا در دو سال آینده بخشی از این پروژه به بهره‌برداری برسد.
قربانی افزود: در حال حاضر سنجش میزان آلودگی در ۹ ایستگاه فعال توسط مدیریت شهری و محیط زیست در حال پیگیری است و تعداد این ایستگاه‌ها باید در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.
وی با بیان اینکه برخی افراد نمی‌دانند خودروی شخصی آلایندگی زیادی دارد و باید به دریافت معاینه فنی توجه جدی شود، گفت: باید تعداد مراکز سی‌ان‌جی در راستای خدمات دهی به مردم افزایش یابد و به دنبال آن باید برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی اقدامات جدی شود.
قربانی گفت: ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حفظ سرانه فضای سبز مهم‌ترین عوامل برای آسان شدن زندگی در شهر است.
وی افزود: رینگ چهارم یا حلقه حفاظتی شهر اصفهان وظایف متعددی را بر عهده دارد تا خودروها بتوانند از حاشیه شهر عبور کنند و عوارض ناشی از تردد بی رویه آن‌ها که یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هواست برای شهر وندان و شهر از بین برود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهروندان تا حد کافی از سفرهای درون شهری غیر ضروری اجتناب کرده و مسیرهای کوتاه را با استفاده از دوچرخه و پیاده روی طی کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار