فنونی‌زاده: ۲۴ساعته به پرسپولیس آمدم و بازی کردم!

همیشه صحبت از خاطرات دهه ۶۰ برای فوتبالی ها جذاب بوده و هست. خاطراتی که گویا تمامی ندارد و هربار که پای صحبت یک پیشکسوت می نشینیم، از اتفاقات و خاطرات جدید می شنویم. این بار سراغ مرتضی فنونی زاده مدافع دهه ۶۰ پرسپولیس رفتیم. بازیکنی که در پرسپولیس بازی کرده و برادرش در استقلال. با او از رختکن پرسپولیس صحبت کردیم تا رابطه اش با برادر استقلالی‌اش.

فنونی‌زاده: ۲۴ساعته به پرسپولیس آمدم و بازی کردم!

مرتضی فنونی‌زاده مدافع سال‌های دور پرسپولیس در دهه ۶۰ مهمان ما در کافه خبر بود و از روزهای حضورش در پرسپولیس و رختکن داغ این تیم با حضور علی پروین گفت.
او درباره پیوستن‌اش به پرسپولیس گفت: علی آقا به ناصر محمدخانی گفته بود اگر می‌شود این بازیکن را بیاور. چون ما از روی ضربه سر زیاد گل می‌خوردیم و بازی من را در لیگ قدس دیده بود و گفت این بازیکن به درد ما می‌خورد که خدا قسمت کرد و ما به این تیم محبوب آمدم. آن روز در رختکن اسم همه را گفت و من ماندم. آن بازی اولین بازی من، آقای انصاری فرد، فرشاد پیوس و بیانی بود. وقتی اسم آن‌ها را اعلام کرد گفتم پس من بایستی روی نیمکت بنشینم چون اسم من را نبرد و وقتی آقای پنجعلی هست بازی به من نمی‌رسد. آن زمان دفاع خطی نبود و دفاع جلو و عقب داشتیم. یک دفاع جلو با مهاجم حرکت می‌کرد و دفاع آخر هم جمع کن بود که توپ ها را جمع می‌کرد که اقای پنجعلی سرآمد همه دفاع وسط ها در ایران و آسیا بود. آن روز آقای خوردبین همه لباس‌ها را داد و یک لباس در دستش ماند که دیدیم آقای پروین دفاع وسط را اعلام نکرده و ناگهان گفت:«آقای مرتضی خان! گفتم بله آقای پروین! گفت به من داش علی بگو. پیراهن را در دست گرفت و گفت این پیراهن شماره چهار مال توست. در آن لحظه دلم ریخت که فیکس شده‌ام. از طرفی از قبل تمرینی هم نداشته ام چون پنج‌شنبه من را در امجدیه دیدند و آقای خوردبین‌ گفت علی آقا با تو کار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار