توقف ذوب‌آهن در آخرین ایستگاه نیم‌فصل

​تیم فوتبال ذوب‌آهن آخرین بازی نیم‌فصل نخست لیگ برتر را با تساوی مقابل گل گهر سیرجان به پایان رساند. ​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: با این تساوی جمع امتیازهای سبزپوشان اصفهانی در نیمه نخست به عدد 15 رسید تا میانگین یک امتیاز در بازی برای شاگردان منصوریان ثبت شود. ذوبی‌ها در هفته پانزدهم مقابل گل گهر با ترکیب به میدان رفتند. حریفی که هفته‌هاست در انتهای جدول قرارگرفته و یکی از جدیدترین کاندیداهای سقوط به لیگ دسته یک محسوب می‌شود. گل‌گهر سیرجان که در 13 مسابقه اخیر موفق به کسب پیروزی نشده بودند و شش تساوی و هفت باخت داشتند در حالی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفتند. آن‌ها در تلاش برای طلسم شکنی و رسیدن به برتری بودندولی شاگردان علیرضا منصوریان اجازه برتری مقابل حریف را به این تیم ندادند. از سوی دیگر سرمربی ذوب‌آهن در این بازی به چند بازیکن جوان‌ همچون حمید ملکی، علیرضا منظمی میدان داده بود تا بلکه این بازی را با برتری به پایان برساند. در این بازی هر دو تیم حمله‌های خطرناکی را بروی دروازه‌ها تدارک دیدند اما درخشش دروازه‌بان‌ها به‌ویژه میلاد فرهانی گلر گل گهر مانع از فروپاشی دروازه‌ها شد.

زمین بی‌کیفیت گل گهر سیرجان

پس از پایان این دیدار علیرضا منصوریان سرمربی ذوب‌آهن با انتقاد از شرایط زمین‌بازی گفت: ز مین واقعا بی‌کیفیت بود و فکر نمی‌کردیم با این زمین روبه‌رو شویم. این زمین هم به ما ضربه زد و هم به تیم آقای جلالی و اگر این زمین ورزشگاه گل‌گهر درست نشود این تیم ضربه خواهد خورد. با توجه به اینکه تیم‌های جلالی فنی کار می‌کنند اگر این زمین خوب باشد گل‌گهر تیم خوبی خواهد بود. این تیم بسیار جاندار بازی می‌کند هرچند که ما در اواخر بازی بدشانس بودیم و می‌توانستیم دروازه این تیم را بازکنیم. درمجموع بازیکنانم همه تلاششان را کردند و به همه آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. همچنین به هواداران گل‌گهر که خیلی جنتلمن تیمشان را تشویق می‌کردند و فکر می‌کنم با این وضعیت می‌توانند تیمشان را در لیگ برتر حفظ کنند. منصوریان ‌همچنین با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل گل گهر افزود: در نیمه نخست دو تیم شرایطی دقیقا مشابه داشتند ولی در نیمه دوم ما توانستیم جریان بازی را عوض کنیم. با غروب خورشید شبنم روی زمین نشست و ما در آن وضعیت خوب کارکردیم و باید بابت این عملکرد به بازیکنانم تبریک بگویم و اعلام کنم که از آن‌ها راضی هستم. همچنین باید از بزرگ‌ترهای تیم قاسم حدادی‌فر، محمدرضا خلعتبری و حمید بوحمدان تشکر کنم که جانانه در این بازی کارکردند، اما شکل بازی به‌گونه‌ای بود که این‌ها مقداری عقب می‌نشستند. من به‌اجبار گفتم که باید ریتم بازی مالکانه را برداریم. ما می‌توانستیم در این بازی در دو ضربه ایستگاهی به گل برسیم که میلاد فراهانی عکس‌العمل‌های فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت.

منصوریان به وعده‌اش عمل نکرد

علیرضا منصوریان تا پیش از پنج بازی آخر تیمش در نیم‌فصل یعنی بعد از شکست مقابل ماشین‌سازی در تبریز که حسابی شرایط ذوب‌آهن را بحرانی کرد در نشستی اضطراری با مدیران باشگاه ذوب‌آهن به آن‌ها قول داد در پنج بازی باقی‌مانده، تیمش 10 امتیاز کسب می‌کند. آن‌ها در نخستین گام فولاد را شکست دادند و با نفت مسجدسلیمان در خانه حریف به‌تساوی رسیدند تا چهار امتیاز به کیسه ذوب‌آهن ریخته شود. همین امتیازها عاملی شد تا سبزپوشان اصفهانی از رتبه چهاردهم جدول دو پله بالاآمده و جایگاه دوازدهم را به خودشان اختصاص دهند. بر اساس ارزیابی منصوریان آن‌ها باید از سه بازی باقی‌مانده تا نیم‌فصل باید شش امتیاز دیگر به دست می آردند تا قول سرمربی ذوب‌آهن عملی شود. اما شکست سنگین دور از انتظار مقابل پرسپولیس آن‌هم در فولادشهر همه رشته‌ها را پنبه کرد تا شرایط سبزهای اصفهانی دوباره بحرانی شود. تنها راه نجات از این بحران پیش‌آمده کسب پیروزی در دو بازی مانده بود. نخستین نبرد حساس پیش رو بازی با نساجی مازندران در فولادشهر به‌حساب می‌آمد. بر این اساس منصوریان در جریان بازی با نساجی؛ عطش ویژه‌ای داشت و با استرس زیادی بازی را دنبال می‌کرد چراکه باشگاه به وی اولتیماتوم داده بود و بعد از باخت در برابر پرسپولیس اگر این دیدار هم به سود حریف تمام می‌شد بحرانی به بحران‌های ذوب‌آهن اضافه می‌شد و شاید او باید چمدان‌هایش را برای جدایی را می‌بست. اما در این بازی شرایط به سود ذوب‌آهن پیش رفت. پنالتی محمد عباس زاده گل نشد. علیرضا حقیقی اشتباه کرد و درنهایت هم ذوب‌آهن بازی را دو بر صفر برد. با این پیروزی ذوبی‌ها دوباره به بازی پایانی و کسب نتیجه در خانه گل گهر امیدوار شدند. اما آنچه عصر روز جمعه در سیرجان رقم خورد چیزی نبود که سبزهای اصفهانی می‌خواستند. کسب هشت امتیاز از پنج بازی درحالی‌که قول 10 امتیاز داده‌شده بود شرایط مبهمی را پیش روی مدیران باشگاه قرار داده است. از سوی دیگر بازی‌ها هفته شانزدهم همین هفته برگزار خواهد شد و هنوز سیاست باشگاه ذوب‌آهن برای ادامه فعالیت با منصوریان و یا تغییر بروی نیمکت تیم مشخص نشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار