شرایط شکننده ذخیره خون اصفهان/لزوم مردم برای اهدای خون

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به شکننده بودن شرایط خونی استان اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان بین چهار تا پنج روز ذخیره خونی دارد و این میزان ذخیره در حال حاضر شکننده است. ممکن است افزایش جراحی‌های الکتیو به همراه مصرف‌کننده‌های ثابت خون، نیاز به ذخیره‌های خونی را افزایش دهد.

شرایط شکننده ذخیره خون اصفهان/لزوم مردم برای اهدای خون

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان بین چهار تا پنج روز ذخیره خونی دارد و این وضعیت شکننده است. به علت فصل سرما وضعیت ترافیک موجود و مشکلات ترددی مراجعه کاهش یافته است.
وی در خصوص شرایط افزایش نیاز به ذخیره خون، افزود: نداشتن تقریبی هیچ شهری با رنگ‌بندی قرمز کرونایی خوشحال کننده است اما ممکن است با توجه به افزایش مصارف خونی و افزایش جراحی‌های الکتیو همراه با مصرف‌کننده‌های ثابت خون، نیاز به ذخیره‌های خونی افزایش یابد.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان، ادامه داد: میزان نیاز به ذخیره تمام گروه‌های خونی مشابه است اما در گروه‌های خونی منفی و گروه خونی O، نیازمند ذخیره بیشتر هستیم. میزان ذخیره خون در حال حاضر جای نگرانی ندارد و با مراجعه جمعی اهداکنندگان نیاز موجود مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش ذخیره خون، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده مانند اجرایی شدن برخی تفاهم‌نامه با ارگان‌های اهداکننده خون مانند مراکز نظامی، گروه‌های توپخانه، شرکت‌های صنعتی مشخصاً ذوب‌آهن و فولاد و زحمات رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی شرایط خون استان اصفهان، ذخیره خون نسبت به قبل افزایش داشته است.
فتوحی خاطرنشان کرد: مشکل بهداشتی در هیچ از پایگاه‌های اهدای خون مطرح نبوده، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت می‌شود و بیش از ۸۵ درصد پرسنل مشغول به کار در پایگاه‌ها واکسینه شده‌اند و درصد باقی مانده نیز به علت داشتن عذر موجه هنوز واکسینه نشده‌اند؛ بنابراین اهداکنندگان خون از نظر عدم وجود مشکلات بهداشتی و انتقال بیماری کرونا آسوده خاطر باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار