اجاره خانه در ترکیه

اقامت ترکیه با اجاره خانه که به آن اقامت توریستی ترکیه نیز گفته می شود، یکی از روشهایی است که از طریق آن افرادی که مایل به اقامت بیش از ۹۰ روز در ترکیه هستند، می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

اجاره خانه در ترکیه

حداقل قیمت اجاره خانه در ترکیه برای دریافت اقامت باید چقدر باشد؟

اقامت ترکیه با اجاره خانه که به آن اقامت توریستی ترکیه نیز گفته می شود، یکی از روشهایی است که از طریق آن افرادی که مایل به اقامت بیش از ۹۰ روز در ترکیه هستند، می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. این روش مهاجرتی بیشتر به منظور مقاصد توریستی بوده و این نوع از اقامت، اقامت توریستی ترکیه نامیده می شود. برای متقاضیانی که مایل به دریافت اقامت ترکیه هستند و می خواهند از مزایای زندگی در این کشور بهره مند شوند، روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که یکی از ساده ترین و البته ارزان ترین آنها، اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه است. در این مطلب شرایط اجاره خانه و حداقل قیمت اجاره خانه در ترکیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بنابراین اگر به دنبال ساده ترین، ارزان ترین و آسان ترین روش برای مهاجرت به ترکیه هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شرایط اقامت در ترکیه از طریق اجاره خانه

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن متقاضیان ایرانی را به خود مشغول کرده است، امکان دریافت اقامت ترکیه از طریق اقامت توریستی خواهد بود. و اینکه آیا متقاضی اجازه کار در ترکیه را خواهد داشت و می تواند هزینه های زندگی خود را تامین کند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که برای کار در ترکیه ابتدا باید ۶ ماه از تاریخ اقامت شما گذشته باشد، بنابراین اگر از طریق اقامت توریستی یا اقامت از طریق اجاره خانه یا هر روش دیگری موفق به مهاجرت به کشور ترکیه شده اید، باید ۶ ماه منتظر بمانید تا بتوانید برای دریافت مجوز کاری اقدام کنید. اخذ اجازه کار در ترکیه یکی از ضروری ترین مواردی است که باید برای اشتغال در این کشور انجام دهید. برای دریافت اجازه کار نیز لازم است توسط یک کارفرمای ترک استخدام شده و قرارداد کاری منعقد کنید.

از جمله مزایای دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه می توان به امکان درخواست اقامت کاری با دریافت کارت اقامت، امکان سرمایه گذاری در کشور ترکیه و راه اندازی کسب و کار، آسان ترین و ساده ترین روش برای دریافت اقامت ترکیه و همین طور امکان اخذ سریع وقت سفارت سایر کشورها در ترکیه اشاره کرد.

بنابراین می توانید با اجاره خانه در ترکیه به عنوان یک سفر کوتاه توریستی نگاه کنید که می تواند روشی برای گرفتن وقت سفارت کشورهای اروپایی باشد که در ایران سفارت ندارند، یا اینکه برای دریافت اقامت دائم برنامه ریزی کنید.

حداقل قیمت اجاره خانه در ترکیه

حداقل قیمت اجاره خانه در ترکیه از ۷۰۰ لیر شروع می شود و این مبلغ در شهرهای مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال قیمت اجاره خانه در وان ترکیه با حداقل قیمت اجاره خانه در بشیکتاش استانبول مبلغ بسیار متفاوتی خواهد بود. چرا که استانبول پایتخت ترکیه بوده و هزینه های زندگی در این شهر بیشتر از شهرهای دیگر ترکیه است. از طرفی مناطق مختلف استانبول دارای امکانات و شرایط متفاوتی هستند که همین امر باعث شده تا حداقل قیمت اجاره خانه در ترکیه در شهرهای مختلف خصوصاً در خود استانبول نیز مبلغ متفاوتی باشد.

با توجه به اینکه از طریق اجاره خانه در ترکیه می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید، بنابراین حداقل قیمت اجاره خانه در ترکیه برای شما به عنوان کمترین هزینه جهت دریافت اقامت در نظر گرفته خواهد شد. البته غیر از هزینه اجاره، موارد دیگری نیز هستند که باید آنها را پرداخت کنید.

  1. هزینه دفترخانه رسمی که به منظور تایید اجاره نامه در دفترخانه انجام می شود و برای انجام آن نیز باید صاحب ملک به همراه اصل سند خانه حضور داشته باشد. هزینه دفترخانه رسمی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیر خواهد بود.
  2. هزینه گرفتن بیمه یکساله که بین 200 و 900 لیر متغیر است و به سن فرد بستگی خواهد داشت.
  3. هزینه ترجمه مدارک به زبان ترکیه ای که برای هر مدرک حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.
  4. مالیات اتباع خارجی یا پول خاک که ۸۹ لیر به اضافه 80 دلار خواهد بود.

با یکبار پرداخت این هزینه ها می توانید برای اقامت توریستی ترکیه اقدام کنید. اما هزینه اجاره خانه را باید ماهانه پرداخت کنید و همانطور که اشاره کردیم از حداقل ۷۰۰ لیر ترکیه آغاز می شود.

از جمله مهمترین نکاتی که در زمان اجاره ملک در ترکیه باید مد نظر داشته باشید، این است که خانه مورد نظر شما نباید توسط شخص دیگری اجاره شده باشد. از طرفی مطمئن شوید که مالک اصلی یا وکیل قانونی ملک با شما در ارتباط خواهند بود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی یعنی اجاره خانه ای که قبلا اجاره داده شده یا طرف قرارداد شدن با شخصی غیر از مالک و یا وکیل قانونی وی، پیشنهاد می کنیم برای اجاره خانه در ترکیه با وکیل مهاجرتی در ارتباط باشید. و در نتیجه می توانید از قیمت اجاره خانه در وان ترکیه یا قیمت اجاره خانه در بشیکتاش استانبول اطلاعات جامعی نیز کسب کنید و همینطور می توانید مطمئن باشید که خانه را از وکیل رسمی و یا مالک اصلی اجاره کرده اید. به این ترتیب مشکلی در روند اقامت شما نیز پیش نخواهد آمد.


آیا امکان دریافت اقامت دائم از طریق اجاره ملک وجود دارد؟

طبق قوانین ترکیه، امکان تمدید سال به سال اجاره خانه وجود ندارد. بنابراین نمی توانید اقامت خود را نیز از این طریق تمدید کنید. در نتیجه بهترین روش برای تمدید اقامت موقت در ترکیه و در نهایت دریافت اقامت دائم این است که از طریق روش های مهاجرتی دیگری اقدام کنید. این روش ها شامل خرید ملک، ثبت شرکت و دریافت اجازه کار در ترکیه خواهند بود. تنها از طریق این روش های مهاجرتی است که می توانید اقامت موقت خود را پس از چند سال به اقامت دائم تبدیل کنید و همینطور موفق به تمدید اجاره خانه نیز خواهید شد.

اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت چکیده ای از مقالات کامل و جامع موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری است. بنابراین اگر به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی در این حوزه هستید و می خواهید برای دریافت مجوز کاری ترکیه یا خرید ملک اقدام کنید، وکلا و کارشناسان خبره سروش فردا می توانند راهنمای شما باشند، کافیست با آنها در ارتباط باشید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار