حضور هوشمندانه در بازارهای جدید مالی عامل موفقیت اقتصادی

هجدهمین «رویداد خاص» از سلسه همایش‌های «زندگی دیجیتالی من» برگزار شد.

حضور هوشمندانه در بازارهای جدید مالی عامل موفقیت اقتصادی

احمدرضا منزه:

هجدهمین «رویداد خاص» از سلسه همایش‌های «زندگی دیجیتالی من» برگزار شد.

در این همایش، احمد علیدوستی، مجری و کارشناس خدمات آموزشی صحیح اظهار کرد: امروز حضور هوشمندانه در فعالیت‌های اقتصادی بسیار مهم است، ارائه آموزش‌های کاربردی و تخصصی به افزایش سطح سواد و دانش افراد برای انجام فعالیت‌های مولد و مناسب و کسب سود کمک می‌کند.

وی ادامه داد: از طرفی باید با مدیریت ریسک و کاهش آن با استفاده از خدماتی همچون بیمه و... اقدام کرد تا شرایط مناسبی رقم بخورد.

مجری خدمات آموزشی صحیح عنوان کرد: خوشبختانه در آینده نزدیک رونمایی از یک کتاب جدید با ویژگی‌های خاص انجام می‌دهیم که می‌تواند راهگشای بسیاری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی باشد. باید توجه داشت که نگاه ویژه به آموزش در انجام مناسب فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند راهگشا و موثر باشد.

در ادامه، آرش ملکی، کارشناس بازار رمز ارزها و بلاکچین اظهار کرد: از مشکلات اصلی اقتصاد ایران، خلق پول و تحریم‌هایی هستند که باعث ایجاد مسائلی برای کشور شده‌اند. در شرایط کنونی، پیشرفت در فضای اقتصادی منوط به حضور در فعالیت‌های اقتصادی مناسب و با بازده است.

وی ادامه داد: در حوزه بلاکچین، همه گردش‌های مالی به طور کامل مشخص است، همچنین شفافیت، امنیت بالا و جلوگیری از دستکاری از ویژگی‌های بیت‌کوین است. بیت‌کوین نسل اول فناوری، اتریوم نسل دوم و متاورس نسل سوم است.

این کارشناس بازار رمز ارزها و بلاکچین عنوان کرد: امروز شرکت‌های بزرگی در زمینه توسعه تکنولوژی‌های نو در حال فعالیت هستند، فیس‌بوک، برند خود را تغییر داده و در حال سرمایه‌گذاری زیادی برای ایجاد فضای جدید در دنیای مجازی است. زندگی در آینده نزدیک بر پایه تکنولوژی خواهد بود و دنیای دیجیتالی رشد چشمگیری خواهد داشت. در حال حاضر زمین در دنیای دیجیتال در حال خرید و فروش بوده و فضای زندگی بشر در حال تغییر است، بسیاری از کشورها نیز با قدرت در میدان وارد شدند و در حال سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها هستند.

وی گفت: از طرفی صنایع جدیدی در حال تغییر معادلات هستند، امروز صنعت بازی یکی از بزرگ‌ترین گردش‌های مالی را دارد و روز به روز در حال قدرت یافتن است، بر اساس آمارها، درآمد صنعت بازی دنیا در سال 2025 میلادی به 260 بیلیون دلار می‌رسد، شرکت‌های مختلفی در حال سرمایه‌گذاری در این بخش هستند، در کشور ما نیز تعداد افرادی که به صورت حرفه‌ای بازی یارانه‌ای می‌کنند چشمگیر است و با تبدیل این صنعت به فضای اشتراکی، دنیای جدید در این بخش به وجود می‌آید، لذا ضروری است شرکت‌های داخلی نیز در این زمینه با جدیت و برنامه وارد شوند.

ملکی ادامه داد: شرایط در حال تغییر است، نسل اول اینترنت را پشت سر گذاشتیم، نسل دوم نیز رسانه‌های اجتماعی و ... هستند که سبک زندگی بشر را بسیار تغییر دادند، نسل سوم نیز به دنیای متاورس گره خورده و هویت دیجیتال و حفظ حریم خصوصی را دنبال می‌کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در رمزارزها به صورت هوشمندانه و با آگاهی و اطلاعات دقیق، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است، در واقع خرید و نگهداری رمزارزها می‌تواند یک سرمایه‌گذاری منطقی باشد البته در این بخش توجه به نکات ایمنی ضرورت دارد و باید از پلیس فتا برای کمک به ایجاد امنیت در فضای مجازی تشکر کرد.

کارشناس بازار رمز ارزها و بلاکچین تصیح کرد: در حال حاضر، پروژه‌های خرید زمین در متاورس آغاز شده و این نشان از گسترس دنیای دیجیتال در آینده دارد، برای موفقیت در سرمایه‌گذاری باید بخش زیادی از سرمایه را برای سرمایه‌گذاری مناسب و هوشمندانه اختصاص داد، البته همواره در بخش سرمایه‌گذاری توجه ویژه به میزان قدرت ریسک مهم است و توزیع دارایی به کاهش ریسک کمک زیادی می‌کند. البته باید توجه داشت در هر بازار مقداری ریسک به صورت طبیعی وجود دارد که ریسک سیستماتیک گفته می‌شود. در بازار رمز ارزها باید از خرید «شت‌کوین‌ها» خودداری کرد تا از افزایش ریسک جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: بیت‌کوین به طور کامل قابل ردیابی است و امکان پول‌شویی و تخلف در آن کم است، با گسترش تکنولوژی‌هایی همچون متاورس، ارائه کالا و خدمات در آینده ارزان خواهد بود و سرمایه‌گذاری در این بخش، به توسعه تکنولوژی کمک می‌کند.

در ادامه نماینده صرافی و بازار معاملاتی ارز دیجیتال پینگی اظهار کرد: شرکت پایا همیار اسپادان تخت نام برند پینگی، به عنوان اولین صرافی OTC در ایران (صرافی با امکان مراجعه حضوری) در نمایشگاه اینوتکس 2021 رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد. پینگی با هدف تبدیل شدن به اولین و بزرگترین بازار معاملاتی با بیشترین حجم معامله در ایران کلید خورده است، چشم انداز این مجموعه تبدیل شدن به برترین بازار معاملاتی ایران تا پایان سال 2022 با پشتیبانی از بیش از 1000 ارز است.

وی ادامه داد: به همین دلیل پینگی همواره در تلاش است تا سرویس مستقل و کاملا نوآورانه با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها به صورت یکپارچه و بدون دریافت API از صرافی‌های خارجی، همراه با حفظ امنیت دارایی‌ها مردم با ایجاد کیف پول داخلی و کیف پول‌های سرد مادر ایجاد و ارائه نماید. این مجموعه در آینده نیز در ارئه خدمات استیک ارز دیجیتال و Defi هم پیشتاز و نوآور خواهد بود.

در ادامه، امیر تشکر، کارشناس سایبری و فناوری اطلاعات عنوان کرد: فعالیت در فضای مجازی و به خصوص شبکه اینستاگرام دارای ظرافت‌های خاصی است که در صورت توجه به آنها می‌توان برای توسعه کسب و کارها از این ظرفیت‌ها بهره برد. توجه به خطوط قرمز اینستاگرام همچون خشونت، حیوان آزاری، حق کپی رایت و... در فعالیت صفحه‌های تجاری در اینستاگرام باید همواره مورد توجه باشد تا اشتباهات کوچک باعث حذف صفحه از اینستاگرام نشود.

وی گفت: برای شروع تبلیغ یک کسب و کار در فضای اینستاگرام نیاز نیست همه امکانات را در اختیار داشت بلکه می‌توان با خلاقیت و نوآوری و استفاده بهینه از امکانات موجود به شکل هوشمندانه از فضا استفاده کرد، باید توجه داشت که دو اصل «واقعی بودن» و «رضایت مشتری» از مهم‌ترین اصول در فعالیت صفحه‌های تجاری و اقتصادی در اینستاگرام هستند که همواره باید مورد توجه باشند.

کارشناس سایبری و فناوری اطلاعات اضافه کرد: ارائه دهندگان کالاو خدمات در فضای اینستاگرام، باید با استفاده از تکنیک‌هایی به مشتریان خود اعتماد و اطمینان خاطر بدهند و در این زمینه استفاده از پخش زنده اینستاگرام و یا ارسال پیام‌های صوتی برای مشتریان می‌تواند راهگشا باشد. از طرفی برای آغاز فعالیت اقتصادی در فضای اینستاگرام لازم نیست تنوع زیادی در ارائه کالا و یا خدمات وجود داشته باشد و می‌توان با تمرکز بر ارائه یک کالا یا خدمت شرایط بهتری برای فعالیت و جلب مشتری رقم زد.

وی گفت: استفاده مناسب و به جا از هشتک‌ها، تولید محتوای تخصصی و بر اساس نیاز مخاطب، افزایش میزان تعامل با دنبال کنندگان و توجه به سئو در اینستاگرام از دیگر مباحثی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

محمد گوهریان، موسس مرکز عتیق دانشگاه علمی کاربردی نیز گفت: توجه به سرمایه‌گذاری مولد همواره اهمیت دارد، جوانان ما باید بیاموزند که هوشمندانه و با تلاش و کوشش خود وارد فعالیت‌های اقتصادی بشوند و صرفا به بخت و اقبال و یا شانس تکیه نکنند.

وی تصریح کرد: امروز «تولید» بخش مهمی از اقتصاد است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بورس یکی از بازارهایی است که با حمایت از تولید می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند، البته نباید از بازارهای جدید مالی و تکنولوژی دور ماند و باید به این بخش‌ها هم توجه ویژه داشت و در آنها به صورت هوشمندانه فعالیت کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار