شهردار: اصفهان گنجایش توسعه مسکن انبوه را ندارد

علی قاسم زاده روز سه‌شنبه هنگام بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پروژه یک هزار واحدی مسکن منطقه زینبیه اصفهان اظهار داشت:ما نگران ساخت مسکن در اصفهان نیستیم،بلکه نگرانی ما این است که در کنار خانه‌های کوچک کمبود آب  و هوای سالم داریم.

شهردار: اصفهان گنجایش توسعه مسکن انبوه را ندارد

علی قاسم زاده روز سه‌شنبه هنگام بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پروژه یک هزار واحدی مسکن منطقه زینبیه اصفهان اظهار داشت:ما نگران ساخت مسکن در اصفهان نیستیم،بلکه نگرانی ما این است که در کنار خانه‌های کوچک کمبود آب و هوای سالم داریم.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان مبداء برخی مهاجرت‌ها را مشخص کرده که از سمت شرق و غرب استان به مناطق حاشیه ای و حصه بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بخش عمده ساکنان مهاجر در اصفهان از شهرستان‌های فریدن، چادگان و استان‌های همجوار هستند که حضور آنها نیازمند امکانات زندگی، بهداشت، درمان است.

غلام حسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان نیز در این بازدید گفت: تمام تلاش بنیاد مسکن این است که تسهیلات مسکن را در روستاها ایجاد کند تا مهاجرت معکوس رخ دهد.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن در شهرستان‌ها و روستاهای اطراف اصفهان همچون کلوسه فریدن ساخته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح کرد: معتقد هستیم که مهاجرت معکوس به طور آهسته در حال رخ دادن است زیرا منازل خوبی در حال ساخت است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود در خصوص خانه های روستایی پلاک۲ نفره گفت: مشکل تک واحدی روستایی و شهرهای کوچک در وزارت خانه مطرح شده اما درخواست داریم مردم پلاک‌های ۲ نفره مسکن را افرادی آشنا توافق و تحویل بگیرند.

خانی گفت: مشکل ارتفاع، تعداد واحد و تک واحدی نداریم و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کار مزد پنج درصد در این زمینه لحاظ شده است که درخواست داریم مردم تقاضای مسکن خود را به بنیاد مسکن اطلاع دهند.


حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز دراین دیدار گفت : تا سال ۱۴۱۰ سالانه قرار شده است که بازسازی و ساخت مسکن روستایی را به ۱۵ هزار واحد برسانیم تا باری از روی دوش دولت برداشته شود.

وی اضافه کرد:ما باید منظومه های روستایی از جمله محصولات و ظرفیت های آنها را شناسایی و محور توسعه اقتصاد و اشتغال ایجاد کنیم تا گسترش شهرها بر طرف شود.

به گزارش ایرنا، مجموعه مسکونی هزار واحدی منطقه زینبیه اصفهان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که تاکنون ۸۲۶ واحدآن ساخته شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار