بازگشت آلودگی هوا به اصفهان از روز جمعه

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا از روز جمعه تا اواسط هفته آینده خبر داد.

بازگشت آلودگی هوا به اصفهان از روز جمعه

آسیه آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان طی امروز است. بر این اساس آسمان در بیشتر مناطق نیمه‌ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش برف و باران به‌ویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: احتمال کولاک برف و کاهش دید در محورهای مواصلاتی نیمه شمالی استان وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه از روز جمعه به دلیل پایداری جو، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد، گفت: دمای هوا ۲ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای امروز اصفهان ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا منفی ۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. خنک‌ترین نقطه استان بوئین و میاندشت با منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

آقایی به استمرار پایداری جو تا روز سه‌شنبه هفته آینده اشاره و اظهار کرد: هوای اصفهان روز شنبه ناسالم برای گروه‌های حساس است و از روز یکشنبه به بعد بسته به تدابیری که اتخاذ می‌شود برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود، اما اگر این تدابیر اتخاذ نشود ممکن است برای عموم هم به وضعیت ناسالم برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار