شناسایی 24 مبتلا به «اومیکرون» در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۴ نفر در این استان مبتلا به کرونا «اومیکرون» شدند و در شش شهرستان مبتلایان به این سویه گزارش شده است.

شناسایی 24 مبتلا به «اومیکرون» در اصفهان

پژمان عقدک در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ نفر در اصفهان مبتلا به کرونا «اومیکرون» در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شدند که در شهرستان‌های اصفهان ۱۳ نفر، فلاورجان چهار نفر، خمینی شهر سه نفر، مبارکه دو نفر، بویین میاندشت یک نفر و شهرضا یک نفر مبتلایان به این سویه گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ویروس «اومیکرون» صددرصد کشنده و واکسن گریز نیست و این تصورات اشتباه است، ویروس اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد آنچه که مهم است سرعت سرایت پذیری ۲.۵ تا چهار برابری این ویروس است که انتشار ابتلای بالایی نسبت به سوش‌های قبلی دارد.

علامت‌های «اومیکرون» مشابه کرونا دلتا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: افراد با دیدن بروز هر نوع علائمی باید سریع به پزشک مراجعه کنند، علامت‌های ابتلاء به سویه «اومیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است و مبتلایان دچار خستگی، بی حالی، سردرد، سرفه و موارد دیگر می‌شوند باید با دیدن این نوع علائم در بدن باید به این فکر باشند که احتمال دارد مبتلا به کرونا «اومیکرون» شده باشند.

عقدک تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا آخر دی‌ماه و اوایل بهمن ماه اکثر کشورهای دنیا گرفتار این سویه از ویروس کرونا شوند، اگر خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی انگاری صورت بگیرد احتمال دارد دچار چالش شویم، شهروندان تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار