ورود خانواده‌های پُرجمعیت به مراکز گردشگری "ناژوان" اصفهان رایگان است

باس حاج رسولی‌ها، ظهر یکشنبه در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: از ۲۶ اسفند، ورود خانواده‌های دارای بیش از ۲ فرزند به مراکز گردشگری ناژوان از جمله باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان، موزه پروانه‌ها و مجموعه صدف‌ها رایگان خواهد بود.

ورود خانواده‌های پُرجمعیت به مراکز گردشگری "ناژوان" اصفهان رایگان است

بیشه ناژوان اصفهان زیر نظر شهرداری دارای فضاهایی همچون تله سیژ، باغ پرندگان، اکواریوم، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌رانی و دوچرخه‌سواری است.

به گزارش ایرنا، عباس حاج رسولی‌ها، ظهر یکشنبه در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: از ۲۶ اسفند، ورود خانواده‌های دارای بیش از ۲ فرزند به مراکز گردشگری ناژوان از جمله باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان، موزه پروانه‌ها و مجموعه صدف‌ها رایگان خواهد بود.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با یادآوری شعارهای این نهاد اعلام کرد: یکی از شعارهای شورا مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع است و اگر می‌خواهیم درآمد پاک داشته باشیم باید با مردم خوب برخورد کنیم.

محمدرضا فلاح با تأکید بر لزوم پرداخت بموقع مطالبات پیمانکاران اظهار کرد: در پرداخت صورت وضعیت‌های تأیید شده نباید تأخیر شود زیرا اگر شهرداری حقوق پیمانکاران را سروقت نپردازد، کارگران دچار مشکل می‌شوند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست از لزوم پرهیز از موازی کاری در حوزه رسیدگی به محلات کم‌برخوردار با محوریت استانداری خبر داد و افزود: تعدد مراکز تصمیم‌گیری نکته مهمی است که باید با محوریت استانداری، تکالیف همه دستگاه‌ها مشخص و با یک مدیریت واحد، کارها پیگیری شود.

محمد نورصالحی خاطرنشان کرد: شورای شهر مداخله مدیریتی ندارد اما کمک به پیشبرد اهداف، حذف موازی کاری ها و رصد خروجی و تعقیب نتایج نهایی می‌تواند توسط این نهاد انجام شود.

وی با اشاره محله‌محوری و رسیدگی به مناطق محروم شهر خواستار اقدام جدی شهرداری برای توسعه این مناطق شد و تصریح کرد: اصفهان محلات محروم بسیاری دارد که در سال ۱۴۰۱ برای ساماندهی این مناطق باید اقدام عاجلی صورت بگیرد.

وی از کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر نیز خواست تا مصوبات این جلسه را پیگیری کند.

نورصالحی افزود: باید برنامه‌ای جامع برای تکمیل پازل خدمت‌رسانی تا قبل از شروع سال جدید تدوین شود و با ورود به سال آینده، هر دستگاه وظیفه خود را در حوزه رسیدگی به محلات محروم انجام دهد.

وی همچنین ضرورت احیای گردشگر سلامت در شهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد.

رییس کمیسیون ویژه‌ آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: باید تدبیری صورت گیرد تا امور حوزه توانمندسازی و تسهیلگری اشتغال در حوزه شهرداری بصورت منسجم و واحد در ذیل کمیسیون مناطق کم‌برخوردار قرار گیرد تا اقداماتی که امروز در حال انجام است، انسجام پیدا کند.

مجید نادرالاصلی با اشاره به طرح استقرار دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود در شهرداری اصفهان تصریح کرد: این طرح براساس تأکید و نقش آفرینی موثر در انجام اقدامات قانونی برای زاینده‌رود به تصویب شورا رسیده است.

وی ادامه داد: طبق این مصوبه، شهرداری موظف است پس از ۳۰ روز از تصویب، آیین نامه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی طرح را تدوین و ارائه کند اما تاکنون چنین لایحه‌ای ارسال نشده است که باید دستور لازم در این زمینه صادر شود.

وی با تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری پیش از آغاز سال جدید گفت: زیرمجموعه شهرداری باید تکریم شوند و پرداخت بموقع حقوق و مطالبات کارکنان در شهرداری می‌تواند الگویی برای سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، با توجه به استعفای یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز دومین عضو مُنتخب علی‌البدل به صحن علنی شورا دعوت شد تا مراسم تحلیف او انجام شود، اما با حضور نیافتن عبدالرسول امامی، این مراسم برگزار نشد.

براساس قانون، روند دعوت از اعضای علی‌البدل همچنان ادامه پیدا خواهد کرد تا تکلیف عضو باقی مانده شورای شهر مشخص شود.

بودجه اصلاحی شورای شهر اصفهان در سال ۱۴۰۰ که جزیی از بودجه شهرداری محسوب می شود نیز در جلسه امروز بدون تغییر در سقف بودجه و ردیف‌ها به تصویب رسید.

همچنین لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به رأی گذاشته شد که به تصویب رسید و بر این اساس در روزهای باقی مانده سال جاری، اقدامات شورا بر اساس بودجه مورد نظر انجام خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار