پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی مسافران اتوبوس در نوروز

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی مسافر طی نوروز امسال، گفت: نرخ کرایه‌ها در نوروز امسال افزایش نخواهد داشت.

پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی مسافران اتوبوس در نوروز

حسین بیغمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی که از دهم اسفندماه آغاز شده است، اظهار کرد: قرار است ۵۰ درصد سهمیه هر اتوبوس پیش‌فروش شود و ۵۰ درصد دیگر ظرفیت بلیت‌ها روز فروش شوند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا تنها ۸۰ درصد ظرفیت اتوبوس باید مسافر داشته باشد و یک اتوبوس نمی‌تواند با ظرفیت کامل مسافران را جابجا کند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ است، گفت: برای این ایام حدود ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس نسبت به جابجایی مسافران در ایام نوروز اقدام می‌کنند و پیش بینی می‌شود نسبت به ایام نوروز سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مسافر روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: همزمان با ستاد نوروزی مسافر، دو ستاد راهیان نور و همچنین زائران منتظران حضرت مهدی(عج) تشکیل شده که از ۲۳ اسفندماه حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۰ هزار زائر اصفهانی را به مقصد جمران جابجا می‌کنند.

بیغمیان همچنین اضافه کرد: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس نیز به ستاد راهیان نور تخصیص یافته که ۱۰ هزار مسافر را جابجا می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسافران ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس حتماً باید سه دوز واکسن خود را تزریق کرده و یا کارت واکسن داشته باشند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان درباره گلایه رانندگان نسبت به کرایه‌ها و افزایش هزینه‌هایشان از جمله لاستیک، اظهار کرد: یک سهمیه محدود لاستیک با ارز ۴۲۰۰ بین رانندگان بار و مسافر در استان توزیع شده است و با توجه به اینکه دولت هنوز تصمیم نهایی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده نگرفته، درباره وضعیت تأمین لاستیک بلاتکلیف هستیم.

بیغمیان البته گفت: بخشی از سهمیه توزیع لاستیک با ارز نیمایی تأمین می‌شود که راننده باید در سایت ثبت‌نام کند که قیمت این لاستیک نسبت به لاستیک ارز ۴۲۰۰ بالاتر است.

وی همچنین درباره افزایش کرایه اتوبوس‌ها در سفرهای نوروزی نیز توضیح داد: رانندگان پیگیر افزایش کرایه‌های خود هستند، اما معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که نوروز امسال و حداکثر تا یک ماه بعد از عید، نرخ کرایه‌ها افزایش نخواهد داشت و احتمال می‌رود بعد از نوروز اندکی کرایه‌ها افزایش یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار