باخت صداوسیما به نمایش خانگی در نوروز 1401

در ادامه به بررسی برنامه‌های نوروزی پلتفرم‌های اینترنتی و صداوسیما می‌پردازیم:

باخت صداوسیما به نمایش خانگی در نوروز 1401

اصفهان امروز- راضیه چنگیز نائین: نوروز 1401 فرصت خوبی برای محک خوردن تلویزیون و رویارویی آن با پلتفرم‌های اینترنتی بود. زمانی که صداوسیما مدعی بود با دست‌پر به جنگ نمایش خانگی آمده و برنامه‌های زیادی نیز تدارک دیده بود. از تدارک 4 سریال گرفته تا پخش سری جدید دورهمی، عصر جدید و خندوانه همگی نوید نوروز پروپیمانی را برای مخاطبان صداوسیما می‌دادند اما در مقابل سه پلتفرم فیلیمو، فیلم نت و نماوا نیز بیکار ننشسته بودند و هرکدام با تدارک برنامه‌ها و سریال‌های متنوع رقابت را برای صداوسیما سخت کردند. در ادامه به بررسی برنامه‌های نوروزی پلتفرم‌های اینترنتی و صداوسیما می‌پردازیم:

برگ برنده نماوا: مهمونی و خاتون

نماوا برای نوروز 1401 به سراغ یکی از رانده‌شدگان صداوسیما یعنی ایرج طهماسب رفته بود. درحالی‌که هرسال نوروز، ایرج طهماسب و گروهش با عروسک‌های متنوع و جذاب میزبان مخاطبان صداوسیما بودند یک‌دفعه همه‌چیز تغییر کرد و همکاری ایرج طهماسب با صداوسیما پایان یافت، دکور برنامه کلاه قرمزی برچیده شد و عروسک‌ها به آرشیو خاطرات پیوستند تا اینجا تصور می‌شد که ایرج طهماسب دیگر به عرصه نمایش و به‌ویژه دنیای عروسک‌ها بازنمی‌گردد اما این همان موضوعی بود که نماوا از آن بهره جست و نوروز 1401 را به یکی از شیرین‌ترین نوروزهای علاقه‌مندان به عروسک‌های آقای مجری تبدیل کرد. ایرج طهماسب نوروز 1401 مجموعه «مهمونی» را برای پلتفرم اینترنتی نماوا ساخت و به‌جای عروسک‌هایی که به دلیل مالکیت صداوسیما نمی‌توانست از آنها بهره ببرد، عروسک‌های جدیدی را به میدان آورد عروسک‌هایی که توانستند در همین مدت کم جایگاه خود را در میان مخاطبان پیدا کنند و پشه و بادام (بچه) به دو عروسک و کاراکتر محبوب در میان مخاطبان تبدیل شود.

دیگر برگ برنده نوروزی نماوا پخش سریال خاتون بود. سریالی که مخاطبان بسیاری دارد و گفته می‌شود در حال حاضر یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های نمایش خانگی است. نماوا پخش قسمت‌های پایانی خاتون را در نوروز 1401 ادامه داد تا مخاطبانش را راضی نگه دارد.


برگ برنده فیلیمو: جوکر و جیران

احسان علیخانی از معدود چهره‌هایی است که هم در نمایش خانگی و هم در صداوسیما درخشیده است و دست بر قضا نوروز امسال، احسان علیخانی با برنامه تولیدی خودش در شبکه نمایش خانگی رقابت کرده است. فصل پنجم جوکر که نوروز 1401 از پلتفرم فیلیمو پخش شد جذاب‌ترین فصل این برنامه بوده و بیشترین رضایت را نیز داشته است. بازخورد خوب مخاطبان از این فصل و حضور کمدینی هایی همچون حامد آهنگی، مهران غفوریان، سیروس میمنت، محمدرضا علیمردانی و... باعث شد تا فصل پنجم جوکر اقبال مخاطبان به فیلیمو را در نوروز 1401 بیشتر کند.فیلیمو نیز انتخاب درستی برای زمان پخش این برنامه در نوروز در نظر گرفته بود. دیگر برگ برنده نوروزی فیلیمو سریال تازه حسن فتحی«جیران» است. پخش «جیران» که به‌تازگی آغاز شده این روزها توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند و پخشش در نوروز امسال نیز کمک بسیاری به افزایش مخاطبانش داشته است. «جیران» تازه اول راه است و باید دید در ادامه می‌تواند به یکی از سریال‌های پرمخاطب سال تبدیل شود؟


برگ برنده فیلم نت: راز بقا

فیلم نت پلتفرم نمایش خانگی جدیدی است که در مقایسه با رقبا پیشینه کم‌تری دارد اما نوروز 1401 فرصت خوبی بود که این پلتفرم با پخش اولین سریال نمایش خانگی سعید آقاخانی مخاطبان خود را پیدا کند. سریال کمدی «راز بقا» اولین ساخته فیلم نت و اولین سریال نمایش خانگی سعید آقاخانی است که با حضور ستارگان کمدی همچون نیما شعبان نژاد، بهرام افشاری، سیروس میمنت، حسن معجونی و... ساخته‌شده است. «راز بقا» سعید آقاخانی در همین چند قسمت ابتدایی توانسته نظر بینندگان را جلب کند و با خلق لحظات جدید کمدی یکی از شیرین‌ترین سریال‌های در حال پخش نمایش خانگی لقب بگیرد. باید منتظر ماند و دید روند رشد «راز بقا» صعودی خواهد بود یا به‌مانند کمدی‌های تازه تلویزیون دچار افت کیفیت می‌شود.


برگ برنده صداوسیما: عصر جدید

و اما صداوسیما که پیش از حضور پلتفرم‌های اینترنتی و نمایش خانگی در نوروز یکه‌تازی می‌کرد اما امسال قافیه را به رقیبان خودباخته است. صداوسیما که با چهار سریال شامل دو کمدی، یک درام و یک جنگی و برنامه‌های جذابی همچون سری جدید دورهمی، سری جدید خندوانه و عصر جدید میزبان نوروز 1401 بود نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت مخاطبان را با خود همراه کند. روزگاری ایام نوروز مردم حتی در مهمانی‌ها سریال‌ها و برنامه‌های صداوسیما را دنبال می‌کردند اما حالا خبری از آن‌همه محبوبیت نیست. سریال‌های صداوسیما در ایام نوروز نتوانستند مخاطبان را با خود همراه کنند؛ کیفیت پایین و انتخاب اشتباه ژانر را می‌توان از عوامل این موضوع عنوان کرد؛ اما تنها برنامه‌ای که توانست بینندگان را پای تلویزیون نگه دارد سری جدید و پرحاشیه عصر جدید بود. درواقع احسان علیخانی هم در پلتفرم‌های اینترنتی و هم در صداوسیما موفق عمل کرد. عصر جدید با تغییر داوران و فضای جذابش توانست همچون سال‌های گذشت عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه نوروزی تلویزیون را از آن خود کند هرچند نقدهای بی‌شماری به این سری از عصر جدید وارد شد اما عصر جدید را با اختلاف باید برگ برنده صداوسیما در ایام نوروز بدانیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار