چینی ها درصدر ورود گردشگران خارجی به نصف جهان

چینی ها آذر امسال در صَدر گردشگری اصفهان  قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با توجه به سیاستگذاری های دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت میراث فرهنگی و تشکیل کمیته جذب گردشگران چینی در اداره کل میراث فرهنگی این استان، نخستین بار در پنج سال گذشته با افزایش جذب گردشگران چینی هزاران نفر از چینی ها اصفهان را مقصد اصلی گردشگری خود قرار دادند.
فریدون الله یاری افزود: در بررسی آمارها از شهریور امسال رشد تدریجی ورود گردشگران چینی به اصفهان در مقایسه با گردشگران دیگر کشورها به ویژه گردشگران اروپایی حاصل شد که این موفقیت برای نخستین بار اتفاق افتاده است.
وی بر برخورداری از رشد صعودی آمار ورود گردشگران چینی در سه ماه پاییز امسال به اصفهان تاکید کرد و گفت: بطوریکه برای نخستین بار در یک دهه اخیر، آذر امسال 75 هزار گردشگر چینی حداقل یک شب در اصفهان اقامت داشتند که این نشان دهنده کسب رتبه نخست حضور گردشگران چینی در اصفهان در مقایسه با دیگر گردشگران خارجی در آذرماه امسال است.
معماری باشکوه اسلامی ایرانی میراث جهانی یونسکو، پل های زیبای تاریخی ، گنبد ها و مناره های زیبا و بازارهای سنتی تحسین برانگیز و آثار تاریخی منحصر به فرد از عوامل مهم حضور گردشگران خارجی به اصفهان است.
تاكنون بیش از 22 هزار جاذبه تاریخی و فرهنگی ارزشمند دراستان اصفهان شناسایی شده که هزار و 765 اثر آن ثبت ملی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار