لزوم استفاده از تجارب اعضای شورای شهر/ از خلاف سازی شهر جلوگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیروی انسانی در هر شهری سرمایه آن شهر محسوب می شود که باید از آنها استفاده کرد و اعضای شورای شهر هم مصداقی از این موضوع هستند.

لزوم استفاده از تجارب اعضای شورای شهر/ از خلاف سازی شهر جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید کریم داوودی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پس از عرض تبریک به منتخبان دوره بعدی شورای شهر اصفهان گفت: پس از دوران انقلاب اسلامی عملکرد شوراهای شهر با روند بهتری دنبال شده است که این مسئله با دوران قبل از آن قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به عملکرد مثبت اعضای شورای دوره چهارم و سایر دوره ها گفت: اعضای شورای شهر اصفهان به دور از برنامه های سیاسی برای آبادانی شهر تصمیم گرفتند، دلیل این مدعا بهتر بودن پروژه های عمرانی و زیبایی است که این اقدامات ناشی از تفکر شورایی و همکاری مردم در ادوار مختلف است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه تجارب اعضای شورای شهر و یا سایر مدیران به سادگی به دست نیامده است و برای هر فردی هزینه های هنگفتی شده است تا این تجارب بدست بیاید تصریح کرد: به نظر من سرمایه هر شهر نیروهای انسانی با تجربه هستند که برای آنها میلیارد ها هزینه شده است در صورتی که در شهرهای دیگر از آنها استفاده می کنند.

وی افزود: از این رو نباید این تجارب نادیده گرفته شود و باید از آنها بهره برد؛ از طرفی جمع بندی برنامه شورای دوره چهارم

به عملکرد بهتر اعضای دوره بعدی کمک می کند که این برنامه ها در حال تدوین و جمع بندی است.

عضو شورای شهر اصفهان خطاب به اعضای شورای شهر دوره بعدی گفت: ادامه طراحی برای توسعه زیرساخت های گردشگری و ساخت هتل و توسعه فرودگاه و فضای شهری زنده را مد نظر داشته باشید.

داوودی همچنین ادامه توسعه فضای سبز شهری، تدبیر برای آبیاری فضای سبز به خصوص استفاده از تصفیه آب فاضلاب و تکمیل رینگ چهارم ترافیکی را از موارد بعدی ذکر کرد که باید مد نظر منتخبان مردم در دوره پنجم شورا باشد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ سال گذشته در مدیریت بهره برداری پروژه ها به خصوص در پروژه جهان نما و بدنه سازی چهارباغ اشکالاتی وجود داشته است گفت: شما باید در دوره بعدی با برنامه ریزی های دقیق تر از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

عضو شورای شهر اصفهان در ادامه احیا مجموعه خدمات شهری ۱۷۰ هکتاری شهید کشوری که دارای مصوبه شورای عالی معماری است و می تواند قطب خدماتی شهر باشد را از دیگر برنامه های لازم برای پیگیری عنوان کرد.

داوودی افزود: احیا محور پیاده اصفهان به عنوان محور زنده شهری به منظور حفظ میراث فرهنگی شهر و ترویج فرهنگ اوقات فراغت جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت افراد یکی دیگر از برنامه هایی است که باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان ظرفیت بارگذاری بیش از این مقدار را ندارد اذعان کرد: باید از توسعه فیزیکی شهر به طور پیوسته جلوگیری و همچنین از خلاف سازی که در اصفهان تا حدودی پیش رفته است جلوگیری کرد.

داوودی اضافه کرد: در حاشیه اصفهان اراضی وجود دارد که به جهت حفظ باغات، شهرداری باید با مالکان این زمین ها همکاری های لازم را برای ساخت و سازها و بهبود اوضاع آنها داشته باشد.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرداری را ازدیاد بروکراسی های اداری دانست و گفت: در روان سازی و دریافت پروانه های ساختمانی و همکاری با نظام مهندسی باید اقدامات لازم انجام شود و باید سعی کرد تا حد قابل توجهی بروکراسی های اداری دست و پا گیر شهرداری برطرف شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه در محدوده «کشوری» فضای بزرگی وجود دارد که آماده برای ساخت فضای سبز است ابراز کرد: این اراضی بین محدوده کشوری و روستای ردان قرار دارد که در تصرف شهرداری است و می توان پارکی همچون پارک غدیر را در آن ساخت.

داوودی بیان کرد: پیشنهاد می شود شورای بعدی برنامه ای جهت توسعه خدمات شهری بوسیله ساخت «مرکز اداری رفاهی» در ۴ قطب اصفهان دائر کند زیرا این کار باعث کاهش سفرهای شهری می شود.

وی در پایان توسعه حمل و نقل شهری را اولویت شهر اصفهان دانست که باید به آن توجه شود و از زحمات کلیه شهرداران مناطق تشکر کرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار