طلوع دوباره آفتاب سخاوت در دیار کریمان

مردم خیر و نوع دوست شهرضا در هفته اطعان ایتام به یاری نیازمندان شتافتند.

طلوع دوباره آفتاب سخاوت در دیار کریمان

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عطر رمضان در همه جا پیچیده و بار دیگر روزهای عبادت و بندگی و روزهای ُپر از مهربانی از راه رسیده و یک ماه روزه داری نصیب بندگان شده است .

حالا عطر بندگان سعی می کنند از لحظه لحظه این ماه بهره برده تا در پایان این ماه با کوله باری سرشار از عبادت احساس خوبی داشته باشند .

باز هم صدای ربنا در هنگام اذان مغرب و مناجات های سحر و جمع شدن خانواده ها در کنار هم، باز هم سفره های ساده افطار و باز هم دست های پر از سخاوتی که بی اندازه می بخشند و خلاصه رنگ بندگی در همه جا دیده می شود .

در این ماه مساجد و امامزاده ها حال و هوای دیگری دارند و مساجد بیشتر از همیشه میزبان روزه داران است و نمازهای جماعت رونق بسیار زیادی دارند.

یکی از سنتهای حسنه در ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان است، در این ماه به رسم دیرینه آبا و اجدادی مردمان مناطق مختلف سعی دارند تا به هر نحو ممکن از نیامندی دستگیری کنند و با دستانی از مهر غباری از چهره بیچاره ای برگیرند.

مردم شهرضا که از دیرباز به مهرورزی و سخاوت شهره بوده اند و این عادت دیرینه با پیوند با عقاید ناب مذهبی آنان به رسمی پهلوانی تبدیل شده که نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده تا به امروز رسیده است.

کمیته امداد امام خمینی(ره)، از نهادهای انقلابی است که به فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد و تاکنون سهم قابل ملاحظه ای در سازماندهی کمک به نیازمندان داشته است؛ این نهاد با حضور فعال خود در شهرستان شهرضا زمینه ارائه خدمات مختلف به افراد و خانواده های تحت پوشش را فراهم کرده و با اجرای طرحهای گوناگون، امکان برخورداری آنها از خدمات حمایتی را ایجاد کرده است.

آغاز هفته «اطعام ایتام» فرصت دیگری است تا کمکهای مردم نوع دوست شهرضا در قالب سبدهای غذایی به دست نیازمندان برسد.

علی محمد کاظمزاده - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: هفته «اطعام ایتام» از ۱۵ ماه مبارک رمضان آغاز و تا ۲۱ این ماه ادامه داد.

وی اظهار کرد: آغازین روز این هفته، مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) است، زیرا آن حضرت به سخاوت و کرامت مشهور بوده و بر اساس روایات اسلامی، ۳ بار اموال خود را در بین فقرا و نیازمندان تقسیم کرده اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شهرضا بیان کرد: در این هفته، کمیته امداد شهرستان در قالب طرحهای حماتی اقدام به توزیع سبد غذایی به ارزش ۸۰۰ هزار ریال بین نیازمندان می کند.

کاظمزاده ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۲ فرزند یتیم در ۱۵۰ خانوار، تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان هستند که تاکنون ۲۲۰ سبد غذایی بین این تعداد خانوار دارای فرزند یتیم در شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار ۴۲۱ خانوار در شهرستان شهرضا از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند که از این تعداد هزار و ۵۹۸ خانوار داری سرپرست زن هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شهرضا عنوان کرد: ۶۸ نفر از بیماران صعب العلاج نیازمند دریافت خدمات مختلف نیز در شهرستان وجود دارد که در قالب طرح محسنین از حمایت ۲۰۰ حامی استفاده می کنند.

کاظمزاده گفت: خیران شهرستان می توانند کمکهای خیرخواهانه خود را به این طرح، از طریق شماره حساب ۰۱۰۵۲۸۴۵۷۵۰۰۹ یا شماره شبا ۸۸۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰۱۰۵۲۸۴۵۷۵۰۰۹ IR و یا شمراه کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۴۳۸۰ اختصاص دهند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار