قول ندهید، عمل کنید

قول دادن و عمل‌نکردن به هر بهانه‌ای داستان تکراری و وسیله‌ای برای زمان خریدن مسئولانی شده که با وعده‌های ریزودرشت بر سرکار آمده‌اند.

قول ندهید، عمل کنید

اصفهان امروز - فاطمه کاویانی | قول دادن و عمل‌نکردن به هر بهانه‌ای داستان تکراری و وسیله‌ای برای زمان خریدن مسئولانی شده که با وعده‌های ریزودرشت بر سرکار آمده‌اند. می‌آیند با کوله باری از برنامه‌هایی که آرمان و آرزو مردمی در بندبند آن نوشته شده اما برای حصول نتیجه کمترین تلاشی نمی‌کنند و هرسال با به‌روزرسانی و تغییرات تنها در تاریخ سربرگ‌ها 12 ماه دیگر برای خود زمان می‌خرند تا شاید طی 12 ماه آینده اتفاقی نوین رخ دهد که رخ نمی‌دهد. اصفهان و پروژه‌های ریزودرشت نیمه‌کاره‌اش مصداق بارز این ماجرا است. اما به‌دوراز انصاف است اگر تمام کم‌کاری‌های صورت‌گرفته در حق اصفهان این سرزمین پروژه‌های نیمه‌کاره را تنها در حوزه استانی جستجو کنیم چرا که بخش زیادی از مشکلات و ناتمام ماندن طرح‌ها در این نقطه متوجه داستان کمبود بودجه و نبود اعتبار و تسهیلات است.

تکمیل تنها بخشی از پروژه‌های نیمه‌کاره در اصفهان می‌تواند اشتغال و رونق اقتصادی را برای گروه زیادی از جامعه در پی داشته باشد موضوعی که لابه‌لای کاغذبازی‌ها و اولویت‌بندی‌های سلیقه‌ای به عزلت رانده شده‌اند. هرچه که هست تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره در اصفهان آن‌قدر زیاد شده که تکمیل آنها از مطالبه اقتصادی تبدیل به چالش اجتماعی شده‌اند. پروژه‌های نیمه‌تمام اصفهان که باگذشت زمان از آنها دیگر به آثار باستانی تبدیل شده‌اند اگر هر چه زودتر به‌صورت اصولی ریشه‌های آن شناسایی و به بهره‌برداری نرسند عواقب جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت. پروژه‌های نیمه‌کاره و مستهلک یعنی سرمایه‌ای که از جیب مردم این دیار رفته است و نتیجه‌ای که در برنداشته است. در کنار تمام موضوعات مطرح شده باید توجه داشت که هرسال رکود و تورم سایه سنگین خود را بیش از گذشته بر سر این پروژه‌ها خواهد انداخت و گذر از این تنگنا سخت‌تر و شاید غیرممکن خواهد شد. پس لطفا قول ندهید و فقط در میدان عمل ورود پیدا کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار