کمک337میلیون ریالی واقفان اصفهانی به حوزه سلامت و درمان

خیران نیک اندیش اصفهانی بیش از 337 میلیون ریال به حوزه سلامت و درمان اصفهان کمک کردند .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان ؛ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در 9 ماهه امسال و در قالب طرح مهر تندرستی، به منظور تهیه دارو و کمک به بیماران صعب العلاج ،بیش از 337 میلیون ریال از محل موقوفات خیران اصفهانی به مراکز درمانی و نیازمندان کمک شده است .
حجت‌الاسلام ولی الله روان با بیان اینکه هم اکنون در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه 185 موقوفه در استان با نیت دارو و درمان و 22 موقوفه نیز با نیت کمک به مراکز درمانی به ثبت رسیده است افزود: متاسفانه تعدادی از این موقوفات به دلیل خشکسالی بدون درآمد هستند و این نیز برای اداره اوقاف و امور خیریه برای اجرای نیات واقفان نیک اندیش مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی گفت: همچنین 39 بیمارستان و مرکز درمانی استان نیز در موقوفات ساخته شده است که شاخص ترین این مراکز شامل بیمارستان های سید الشهداء ،صدوقی و امیر المومنین در اصفهان ، نقوی در کاشان ، آیت الله گلپایگانی در گلپایگان و نیک آباد در جلگه و جرقویه هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی ادامع داد : گرمابه پاچنار ،حمام های محمدکریم بیک ،موقوفه محمدتقی رز و دخت عبدالمطلبی نیز در اصفهان از جمله مراکزی است که صاحبان نیک اندیش آن سود حاصل از درآمد این اماکن را وقف مراکز بهداشتی و بیماران کرده اند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار