رتبه نخست جراحی کشور در بیمارستان شریعتی اصفهان

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان از راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی دولت‌آباد خبر داد و گفت: این درمانگاه ۷۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است. همچنین بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی نیز تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. رجالی با بیان اینکه عمر مفید بیمارستان شریعتی به پایان رسیده است، گفت: ساختمان بیمارستان میلاد استان با اعتبارات خوبی که برای آن در نظر گرفته شده است، جایگزین بیمارستان شریعتی خواهد شد و ظرفیت آن به‌اندازه بیمارستان شریعتی است.

رتبه نخست جراحی کشور در بیمارستان شریعتی اصفهان

اصفهان امروز - مینا عباسپور | روز گذشته مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد این اداره کل در اصفهان از کارفرمایان ۵۲۰۰ میلیارد مطالبه دارد که با شیوع بیماری کرونا تعداد زیادی از کارفرمایان علی‌رغم تعطیلی کارگاه‌ها، حقوق و دستمزد کارگران را پرداخت کردند و در ادامه درخواست بیمه بیکاری نداشتند. مرتضی حاجی کاظمی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر که حدود ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان را شامل می‌شود تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده و نظر به صنعتی بودن وجود فرهنگ بیمه‌ای در این استان، میانگین افراد تحت پوشش بیمه در اصفهان ۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

3/3 نفر بیمه پرداز به ازای هر مستمری‌بگیر در استان

او در ادامه بیان داشت: در استان اصفهان ۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری رسمی بیمه تأمین اجتماعی فعال بوده و در سال‌های گذشته با اجرای طرح ۳۰۷۰ میزان بالایی از خدمات این سازمان به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که حذف دفترچه‌های کاغذی نمونه‌ای از آن است و در حال حاضر ۹۹ درصد نسخ به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود. مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص مشکلات پیری جمعیت اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر به ازای هر مستمری‌بگیر 3/3 نفر بیمه‌پرداز وجود دارد اما در گذشته این میزان ۲۵ نفر بیمه‌پرداز به ازای هر مستمری‌بگیر بود.

حق بیمه تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر متفاوت است

حاج کاظمی در خصوص تشریح وضعیت بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده بیان داشت: این امکان فراهم شده است جوانانی که مشغول به کار نبوده و به دنبال ایجاد سوابق بیمه‌ای هستند، می‌توانند در قالب دو طرح مذکور تحت پوشش والدین خود بمانند و تعهدات این بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است. ضمن اینکه زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با استفاده از این طرح برای خود سابقه بیمه ایجاد کنند؛ اما در خصوص بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، تصور غلطی وجود دارد که بسیاری این بیمه نیز مانند تأمین اجتماعی است و این در حالی است که مبلغ آن با بیمه تأمین اجتماعی تفاوت بسیار زیادی دارد. حاجی کاظمی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد نیز بیان داشت: این طرح یکی از مصوبات مجلس بود و هزینه‌های زیادی به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرد چرا که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد افراد پیش از موعد بازنشسته می‌شوند. این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین وام‌گیرنده از بانک رفاه است و در مقابل ۴۰ هزار میلیارد دیون از کارفرماها و ۴۵۰ هزار میلیارد مطالبه از دولت دارد که هنوز دریافت نکرده است. مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان حداکثر سن بیمه‌های اختیاری و آزاد تأمین اجتماعی را ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: در طرح‌های بیمه دانشجویی و خانواده سن بازنشستگی خانم‌ها ۵۵ و آقایان ۶۰ سال است و افراد با داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه با دریافت حقوق کامل بازنشسته می‌شوند؛ این در حالی است که اگر زنان با ۴۵ سال و مردان با ۵۵ سال سن، سابقه ۳۰ ساله داشته باشند نیز می‌توانند با بازنشستگی برسند. او در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: در استان اصفهان کمتر از ۱۲ هزار نفر از اتباع برای دریافت خدمات بیمه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که اتباع بیگانه در صورت داشتن کارت اقامت و کارت اشتغال، همچون اتباع ایرانی می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

بیمارستان شریعتی رتبه نخست جراحی کشور را دارد

در ادامه این نشست مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: بیمارستان شریعتی اصفهان از نظر میزان بستری، رتبه اول کشوری سازمان تامین اجتماعی را با ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری به خود اختصاص داده و بیمارستان غرضی بعنوان یکی دیگر از مراکز تامین اجتماعی استان، در رتبه نهم کشور و بیمارستان حضرت زهرا(س) در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.. محمد رجالی بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی نخستین خریدار و دومین ارائه‌کننده خدمات درمانی کشور است که تحول الکترونیکی در آن از سال ۹۶ آغاز شده است؛ به‌این‌ترتیب که درمان مستقیم از طریق مراکز ملکی سازمان و درمان غیرمستقیم با خرید درمان انجام می‌شود. مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان به اشاره به فعالیت سه بیمارستان بزرگ تأمین اجتماعی در استان اصفهان بیان داشت: ۷۵۰ تخت، ۲۸ درمانگاه عمومی و تخصصی و یک درمانگاه تخصصی دندانپزشکی از سوی سازمان تأمین اجتماعی در اصفهان ایجاد شده و فعالیت دارند. این در حالی است که در سال گذشته آمار ۶۶ هزار بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی، ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی و ۳۵۰۰ شاغل در مراکز تأمین اجتماعی استان اصفهان ثبت شده است. رجالی با اشاره به آمار دو ماه 1401 گفت: در زمینه درمان سرپایی، ۷۳۹ هزار ویزیت انجام شده که این میزان به نسبت مشابه سال قبل با رشد ۲۰ درصدی رشد مواجه بوده است. همچنین در زمینه عمل‌های جراحی ۶۷۳۰ مورد داشته‌ایم که رشد ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در زمینه ویزیت‌ها نیز میزان 4 میلیون و ۴۰۰ مورد در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان اصفهان صورت گرفته است. ضمن اینکه در سال گذشته در بخش درمان مجموعا ۳۱ هزار میلیارد تومان هزینه شد که نسبت به سال 99 با رشد ۴۲ درصدی مواجه بوده است. او با بیان اینکه صدور نسخه‌های الکترونیکی 5/99 درصد رشد داشته است گفت: بهبود کیفیت این سیستم قابل‌توجه بوده است.

بیمارستان میلاد جایگزین بیمارستان شریعتی می‌شود

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان از راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی دولت‌آباد خبر داد و گفت: این درمانگاه ۷۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است. همچنین بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی نیز تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. رجالی با بیان اینکه عمر مفید بیمارستان شریعتی به پایان رسیده است، گفت: ساختمان بیمارستان میلاد استان با اعتبارات خوبی که برای آن در نظر گرفته شده است، جایگزین بیمارستان شریعتی خواهد شد و ظرفیت آن به‌اندازه بیمارستان شریعتی است.

تعهد محدود تأمین اجتماعی در پرداخت هزینه دارو

او بیان در خصوص وضعیت توزیع دارو توسط این سازمان گفت: در حال حاضر بیش از هزار دارو زیرپوشش تأمین اجتماعی است که ۷۰ درصد هزینه آن را پرداخت می‌کند. او تصریح کرد: تأمین اجتماعی تعهد پرداخت تعداد محدودی از داروها را دارد و این در حالی است که نسخه‌ها ترکیبی از داروهای مختلف است، بنابراین تفاوت‌های قیمتی به دلیل این است که تأمین اجتماعی برای پرداخت برخی از داروها تعهدی ندارد. رجالی در مورد ساخت درمانگاه توسط این سازمان اظهار کرد: درصورتی‌که در شهری ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی باشند می‌توان نسبت به ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی در آن محل اقدام کرد، ضمن اینکه بر اساس قانون هزینه درمان و ارائه خدمات برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی دیگر شهرها رایگان است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار